دوشنبه 16 مهر 1403

750 گواهی مالیاتی نقل و انتقال املاک در دفاتر اسناد رسمی زنجان صادر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
750 گواهی مالیاتی نقل و انتقال املاک در دفاتر اسناد رسمی زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: با اجرای طرح برون‌سپاری طرح صدور گواهی مالیات نقل و انتقال املاک از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری تا کنون 750 مورد گواهی توسط دفاتر اسناد رسمی این استان صادر و به عبارتی از مراجعه حضوری 750 مودی به این اداره کل در شرایط وجود بیماری کوید 19 جلوگیری شده است.

میرحیدر رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین مراجعه حضوری به اداره کل امور مالیاتی استان زنجان مربوط به نقل و انتقال املاک و دریافت گواهی ماده 187 قانون مالیات‌های مستقیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این موضوع در خصوص املاک مسکونی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به دفاتر اسناد رسمی، برون‌سپاری شده و نیازی به مراجعه حضوری مودیان به اداره امور مالیاتی نیست.

رضوی با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات امور مالیاتی کشور افزود: مواردی مانند ابلاغ الکترونیکی، ثبت الکترونیکی شکایت به شورای عالی مالیاتی، ارسال الکترونیکی اظهارنامه‌ها و بسیاری از خدمات دیگر این دستگاه، الکترونیکی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان ادامه داد: مودیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir و ثبت درخواست ابلاغ الکترونیکی خود در سیستم به راحتی و بدون مراجعه به اداره کل امور مالیاتی از برگه‌های مالیاتی صادر شده پرونده خود، مطلع شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: از زمان الکترونیکی شدن خدمات از 25 خردادماه تا کنون 955 نفر از اشخاص حقیقی و 163 مورد از اشخاص حقوقی در استان زنجان درخواست ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی خود را ثبت نموده و از این امکان بهره‌مند شده‌اند.

رضوی اظهار داشت: علاوه بر الکترونیکی کردن خدمات سازمان طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا تمام موعدهای قانونی موجود در قانون مالیات‌های مستقیم به مدت 2 ماه تمدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل برای تسلیم اظهارنامه عملکرد موضوع ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم تا 31 مردادماه و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم تا 31 شهریورماه سال جاری مهلت دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به حذف محدودیت ارسال اظهارنامه از سیستم‌های شخصی، افزود: مودیان مالیاتی آشنا به امور رایانه می‌توانند اظهارنامه خود، دوستان و آشنایان خود را با سیستم شخصی، تکمیل و ارسال کنند.

*س_برچسب‌ها_س*