پنج‌شنبه 19 مهر 1403

83 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر استان سمنان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
83 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر استان سمنان پرداخت شد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در زمینه اشتغال به‌وجود آمد، گفت: 83 درصد از تسهیلات مصوب استان در زمینه اشتغال‌زایی روستایی و عشایری تا کنون پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان در استانداری ابراز داشت: حفظ اشتغال موجود در بنگاه های اقتصادی و تولیدی در استان با وجود شیوع کرونا و تشدید محدودیت ها، تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و رسیدن به سقف تعهدات در زمینه اشتغال، از اولویت های اصلی در استان است.

وی افزود: باید بحث تسهیلات کرونا و عدم استقبال مطلوب از این فرصت، آسیب شناسی شود و اقدامات لازم در این خصوص به منظور بهره گیری حداکثری و رونق و جهش تولید در استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان بیان کرد: در بحث بیمه بیکاری در استان پرداخت ها به موقع و منظم صورت گرفت و هیچگونه اعتراض کارگری در این بخش به وجود نیامد.

آشناگر خاطر نشان کرد: بازگشت بالغ بر 3 هزار نیروی اشتغال به چرخه تولید در واحدها و بنگاه های اقتصادی و تولیدی استان نشانه رونق تولید و حرکت به سمت جهش تولید با وجود شیوع ویروس کرونا است.

استاندار سمنان بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر یکهزار و 700 پرونده تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ 28‌میلیارد تومان در بانک‌ها در حال بررسی است که با پرداخت این مبلغ و اجرایی شدن طرح ها، زمینه اشتغال 2 هزار و 700 نفر دیگر در استان فراهم می شود.

وی گفت: فعال تر شدن شورای اشتغال شهرستان‌ها و تلاش فرمانداران برای تقویت مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و حرکت در جهت محورهای راهبردی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مورد انتظار است.

آشناگر با اشاره به اینکه حتی اشتغال یک فرد نیز می تواند معیشت یک خانواده در جامعه را تحت تاثیر قرار دهد گفت: نیاز است تا مسئولان به دور از کاغدبازی و دلسردکردن مردم، زمینه تسهیل امور را با استفاده از منابع موجود، بخش خصوصی و فعال سازی بازار سرمایه و قرار گرفتن در کنار مردم، فراهم کنند.

استاندار سمنان بیان کرد: محدودیت های به وجود آمده در منابع اعتباری کشور و همچنین کاهش سرمایه گذاری خارجی می تواند بر جهش تولید اثرات منفی داشته باشد اما این محدودیت ها نباید به عاملی برای دلسردی، یاس و بی انگیزگی در بخش صنعت و تولید تبدیل شود.

آشناگر افزود: می توان با استفاده از منابع موجود دولتی، ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از فرصت های بازار سرمایه، همراه با اصلاح بهره وری در بخش های مختلف، در جهت عمل به شعار سال و تقویت و جهش تولید گام برداشت.

وی بیان کرد: بازار سرمایه با اقبالی که از سوی مردم مواجه شده بود، ظرفیتی بسیار مهم و مطلوب برای تامین منابع مالی برای اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی شاخص و همچنین تقویت بخش صنعت و تولید بود که با برخی اقدامات نابجا و کارشکنی‌های حقوقی برخی شرکت ها، دچار آسیب شد، در حال حاضر با اقدامات دولت و مجلس، اعتماد عمومی مردم مجدد به بازار سرمایه بازگشته است که این امری ارزنده است.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: تمامی محورهای اقدامات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در روستاهای شهرستان های استان باید بر اساس اسناد توسعه اقتصادی تدوین‌شده استوار باشد تا بتوان از این مرجع کامل و جامع و مطالعات کارشناسی برای توسعه استان حداکثر بهره را برد.

استاندارسمنان افزود: تسریع در روند نهایی سازی اقدامات و راه اندازی و ثبت شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان امری لازم و مورد انتظار است و باید با نهایی‌سازی و واردشدن این شرکت به بازار بورس، مردم استان که دارای سهام عدالت بود و روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب نمودند، هرچه زودتر از سود و منفعت این سهام برخوردار شوند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*