دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

95 درصد کودکان کار کرج مهاجرین افغانستانی هستند / درآمد 500 هزار تومانی اتباع در چهار راه ها!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
95 درصد کودکان کار کرج مهاجرین افغانستانی هستند / درآمد 500 هزار تومانی اتباع در چهار راه ها!

غلامرضا رضوانی گفت: برخی از اتباع بیگانه حاضر نیستند از درآمد بالای روزانه بگذرند و به کار در چهار راه ها ادامه می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا رضوانی معاون خدمات شهری شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: بیش از 95 درصد کودکان کار اتباع بیگانه بوده و عمدتا اهل افغانستان هستند، اغلب آنها با توجه به شرایط کشورشان به نقاط مختلف کشور به ویژه کرج مهاجرت کرده اند.

رضوانی با اشاره به اینکه اتباع سهم عمده ای از چهره ناخوشایند کرج دارند، افزود: آموزش و پرورش، دستگاه قضائی و کمیته امداد در موضوع کودکان کار وظایفی را بر عهده دارند، البته سالن شهید فخری زاده در شیخ آباد کرج در اختیار اداره بهزیستی البرز قرار گرفته است. وی اظهار داشت: جمع آوری با همکاری دستگاه قضا بر عهده شهرداری کرج است و با دستور مقام قضائی در سالن مذکور نگهداری می شوند تا خدمات آموزشی به آنها ارائه شود، کودکان پس از اخذ مجوز قانونی اقامت در کشور به خانواده ها تحویل داده خواهند شد. رضوانی تصریح کرد: اگر کودکی مدارک اقامت نداشته باشد با همکاری اداره اتباع به اردوگاه منتقل و رد مرز می شود که البته رد مرز به ندرت اتفاق می افتد، متاسفانه خانواده ای را جمع آوری کردیم که10 فرزند دارد و هر کدام از کودکان روزانه 500 هزار تومان درآمد داشتند. معاون خدمات شهری شهرداری کرج در خاتمه خاطرنشان داشت: برخی از اتباع حاضر نیستند از این درآمد بگذرند و به کار در چهار راه ها ادامه می دهند، متاسفانه به واسطه وجود طالبان و سختی رد مرز کودکان تبعات وجود آنها در کرج دامنگیر مردم خواهد شد.

انتهای پیام /