جمعه 13 مهر 1403

آب مورد نیاز تالاب صالحیه نظرآباد تامین می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آب مورد نیاز تالاب صالحیه نظرآباد تامین می شود

کرج - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: آب مورد نیاز تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد با کمک شرکت آب منطقه ای استان البرز تامین خواهد شد.

فردین حکیمی روز سه شنبه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری محیط زیست و آب منطقه ای البرز در گفت و گو با ایرنا افزود: تلاش می کنیم تا بتوانیم حق آبه تالاب صالحیه را بگیریم. وی با اشاره به موارد منعقد شده در این تفاهم نامه عنوان کرد: پیشگیری از آلایندگی، شناسایی منابع آلاینده و حفاظت کمی و کیفی از موارد اصلی و مهم منعقد شده در تفاهم نامه محیط زیست و آب منطقه ای استان است. وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه در مسایلی ازجمله جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها، تامین حق آبه تالاب ها، حفظ حریم رودخانه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگ سازی اقدامات مشترک صورت می گیرد.

حکیمی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی نقش بسیاری در حفظ منابع محیط زیستی دارد خاطر نشان کرد: در مسایل محیط زیستی به ویژه منابع آبی با آموزش و فرهنگ سازی می توان در کاهش مصرف آب و جلوگیری از آلودگی آن با کمک دستگاه هایی از جمله آب منطقه ای برنامه ریزی های خوبی انجام داد. مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز افزود: همچنین با توجه به اینکه در حوزه وضعیت کیفی آب محیط زیست و آب منطقه ای استان ایستگاه سنجش آب در رودخانه های کرج و طالقان دارند با تجمیع اطلاعات هر 2 دستگاه می توان بهره برداری های لازم را برای رسیدن به اهداف مورد نظر داشت. وی ادامه داد: استفاده از مطالعات تعیین حریم بستر تالاب صالحیه که توسط آب منطقه ای استان صورت گرفته و آلودگی رودخانه به مواد نفتی که هر 2دستگاه به صورت جدی با آن برخورد می کنند از دیگر موضوعاتی است که محیط زیست و آب منطقه ای همکاری های مشترک خواهند داشت.

تالاب صالحیه به وسعت بیش از 10 هزار هکتار در غرب استان البرز قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*