یک‌شنبه 8 مهر 1403

آتشنشانی زنجان 103 مورد عملیات اطفا حریق مراتع و علف‌های هرز انجام داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آتشنشانی زنجان 103 مورد عملیات اطفا حریق مراتع و علف‌های هرز انجام داد

زنجان - ایرنا - جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: طی 20 روز اخیر آتش نشانی زنجان 103 مورد عملیات اطفا حریق مراتع و علف‌های هرز را انجام داد.

محسن پناهی، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در مجموع 309 نفر (هر عملیات حداقل سه نفر) از ماموران آتش‌نشانی شهر زنجان در این تعداد عملیات، شرکت داشتند.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی مواقع، آتش‌سوزی مراتع و علف‌های هرز در مسیرهای صعب‌العبور اتفاق می افتد که حضور خودرویی آتش‌نشانان امکانپذیر نبوده و آنان مجبور هستند به صورت پیاده طی مسیر کرده و با بیل و آتش‌کوب، نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند که این نیز بسیار سخت و وقت‌گیر است.

پناهی تصریح کرد: برای انجام هر عملیات (رفت و برگشت) به منظور اطفاء آتش سوزی مراتع و علف‌های هرز در حوزه شهری، بطور میانگین حداقل یک ساعت وقت نیاز است.

وی افزود: با توجه به بارشهای بهاری اخیر و ازدیاد پوشش گیاهی، وقوع آتش سوزی بر اثر خطای انسانی (دورریز شیشه و فلز در طبیعت) و یا عامل مستقیم انسان (ایجاد آتش به صورت عمد و غیرعمد) دور از انتظار نیست بنابراین از عموم مردم درخواست می‌شود از آتش افروزی در طبیعت خودداری کنند و در صورت ضرورت، قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از شهروندان خواست در صورت مشاهده حریق مراتع و علف های هرز، بلافاصله با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس بگیرند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*