پنج‌شنبه 12 مهر 1403

آتش سوزی ارتفاعات جنگلی دالاهو مهار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آتش سوزی ارتفاعات جنگلی دالاهو مهار شد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار دالاهو گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی «سیاوانه» از توابع این شهرستان که ظهر روز سه‌شنبه شروع شد در ساعت 20 شب گذشته مهار شد.

کرم محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان خسارت وارده توسط منابع طبیعی در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: با شروع آتش سوزی در بخشی از عرصه های منابع طبیعی و جنگل های منطقه عمومی سیاهوانه واقع در دالاهو، بلافاصله نیروهای مردمی، جمعی از رزمندگان محور یکم عملیاتی لشگر نبی اکرم سپاه پاسداران کرمانشاه و نیروهای اداری به منطقه اعزام و به مقابله با حریق پرداختند.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: صعب العبور بودن، هوای گرم و در ادامه باد شدید نیز نتوانست مانع حضور این نیروها شود. محمدی ادامه داد: جنگل ها و منابع طبیعی سرمایه ای ملی و متعلق به نسل امروز و نسل های آینده است و حفاظت از آن وظیفه همه ما است و این مهم جز با مشارکت فعال صاحبان آن، یعنی مردم امکان پذیر نیست.

وی در پایان از اهالی روستاهای یاران، زرده، قلقله، داراب و افرادی که از بخش گهواره آمده بودند و رزمندگان فداکار محور یکم عملیاتی سپاه که در مهار آتش سوزی نقش داشتند قدردانی کرد.

دالاهو در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای 155 هزار هکتار مرتع و جنگل است. به گزارش ایرنا، در هفته گذشته نیز بیش از 380 هکتار از مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه در آتش سوخت. استان کرمانشاه 2 میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است. در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که 54 هزار هکتار است، بوزین و مره‌خیل در پاوه 23 هزار هکتار و قلاجه هم حدود 43 هزار هکتار است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*