چهارشنبه 6 تیر 1403

آخرین جزئیات از حمله وحشیانه به اردوگاه نصیرات / تعداد شهدا به چند نفر رسید؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آخرین جزئیات از حمله وحشیانه به اردوگاه نصیرات / تعداد شهدا به چند نفر رسید؟

اقتصاد نیوز: به گفته مقامات غزه، شمار شهدا و افراد زخمی در پی جنایت ارتش اشغالگر در مرکز نوار غزه همچنان در حال افزایش است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امدادگران در نوار غزه می‌گویند همچنان در حال یافتن شهدا و افراد زخمی دیگری در آوار بمباران‌های اردوگاه نصیرات هستند و شمار شهدا به 274 نفر رسیده است.

به گزارش الجزیره، شمار افراد زخمی نیز دست کم 698 نفر اعلام شده و گفته می‌شود وضعیت بسیاری از آنان وخیم است. در همین حال، ظرفیت بیمارستان الاقصی که در نزدیکی این اردوگاه قرار دارد بسیار کم است و پزشکان با کمبود غذا، دارو و تجهیزات مواجه هستند.

خبرنگار الجزیره می‌گوید بمباران به شدت ادامه دارد و رسیدن نیرو‌های امدادی به شهدا و افراد زخمی بسیار سخت است. گفته می‌شود همچنان افرادی در جاده‌ها و زیر آوار هستند که نیرو‌های امدادی دسترسی به آنها ندارند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد شمار شهدا در سراسر نوار غزه از زمان آغاز جنگ از 37 هزار نفر گذشته است. در همین حال، چندین کشور و سازمان بین‌المللی این قتل عام را محکوم کردند. «آندریاس موتزفلدت کراویک» معاون وزیر امور خارجه نروژ می‌گوید از گزارش‌هایی که از غزه می‌رسد «وحشت‌زده» شده است و گفت که حملات به غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی نیز به نمایندگی از 57 کشور که اکثریت آنان مسلمان هستند، «قتل عام هولناک» توسط ارتش اشغالگر را محکوم کرد و خواستار مجازات اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی شد. وزارت امورخارجه ترکیه نیز حمله اسرائیل را «وحشیانه» توصیف کرد و گفت: «ما از نهاد‌های مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که مسئولیت خود را برای پایان دادن به ارتکاب این جنایات توسط اسرائیل انجام دهند».

افزون بر این، دبیرکل سازمان ملل، رئیس امداد سازمان ملل، مدیر اجرایی سابق دیده‌بان حقوق بشر و سازمان پزشکان بدون مرز نیز در بیانیه‌های جداگانه این جنایت را محکوم کردند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید