چهارشنبه 25 مهر 1403

آزادسازی خرمشهر نشانگر اوج مقاومت در مقابل دشمن بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادسازی خرمشهر نشانگر اوج مقاومت در مقابل دشمن بود

یاسوج - ایرنا - مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزادسازی خرمشهر نشانگر اوج مقاومت رزمندگان ایران اسلامی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق بود.

حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی، اظهار داشت: فتح خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیت المقدس پیروزی حق بر باطل را به خوبی نشان داد.

وی افزود: رزمندگان ایران اسلامی در این عملیات تعداد زیادی از نیروهای بعثی را به اسارت گرفته و ضربه مهلکی به دشمن وارد کردند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فتح خرمشهر سبب به هم ریختن تمامی معادلات سران شرق و غرب شد و ارتش عراق را نیز دچار سرگردانی کرد.

حجت الاسلام حکمتی نیک عنوان کرد: سوم خرداد روز تجلیل از تمامی افرادی است که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده و در راه صیانت از این مرزوبوم جان خود را فدا کردند تا امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار، صلابت و سربلندی باشد.

وی ابراز داشت: 200 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه بی کفایتی شاهان قاجار و افرادی که بر ملت ایران حکومت می کردند بیش از سه میلیون و 500 هزار کیلومترمربع از خاک کشور به بیگانگان واگذار شد.

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت: عراق در دوران دفاع مقدس از لحاظ امکانات نظامی در بهترین شرایط قرار داشت و از سوی شرق، غرب و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حمایت همه جانبه می شد حال آنکه اتقلاب اسلامی ایران تازه به پیروزی رسیده و کشور از تجهیزات جنگی چندانی برخوردار نبود.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی با وجود این شرایط و تنگناها به همت مردم و ایمان، اخلاص و رشادت های مثال زدنی رزمندگان، نیروهای بسیجی و انقلابی توانست جنگ هشت ساله را اداره کرده و یک وجب از خاک آن به بیگانگان واگذار نشد.

*س_برچسب‌ها_س*