جمعه 13 مهر 1403

آزادسازی سهام عدالت موجب افزایش شفافیت در شرکت‌های دولتی خواهد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادسازی سهام عدالت موجب افزایش شفافیت در شرکت‌های دولتی خواهد شد

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت موجب افزایش شفافیت در شرکت‌های دولتی خواهد شد، گفت: سود خوبی از این امر عاید دارندگان سهام عدالت می‌شود که قدرت خرید مردم را هم می‌تواند افزایش دهد.

«امیرحمزه حیدریان» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص آزاد سازی سهام عدالت، افزود: در اردیبهشت ماه 1399 با فرمان مقام معظم رهبری بخشی از سهام شرکت های دولتی در قالب سهام عدالت به مردم تخصیص پیدا کرد که این موضوع موجب افزایش شفافیت در شرکت های دولتی می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان خصوصی سازی 2 روش مستقیم و غیرمستقیم را برای دارندگان این سهام در نظر گرفتند، گفت: در روش مستقیم سهام دار سهام عدالت، سهم خود را مستقل از شرکت های سرمایه گذاری استانی اداره می‌کند اما در روش غیرمستقیم مالکیت و مدیریت سهام از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی ساماندهی می شود و سهام دار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت و معادل ارزش ریالی روز، از سهام شرکت سرمایه گذاری استان سهام دار می شوند.

حیدریان اضافه کرد: اختیار انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت با متقاضیان است و مشمولان سهام عدالت تا پانزدهم خرداد ماه 1399 فرصت انتخاب یکی از 2 روش مذکوررا با مراجعه به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir را دارند و در صورت عدم انتخاب روش، سامانه به صورت پیش فرض روش غیرمستقیم را برای مشمولان انتخاب می کند.

وی همچنین اظهارداشت: مشمولانی که قصد فروش 30 درصداز سهام خود را دارند از مورخ 99/03/10 لغایت 99/03/13 فرصت دارند تا به بانک های عامل که قبلا شماره حساب و شبای بانکی آن را انتخاب نموده اند مراجعه کرده و نسبت به در خواست ثبت سفارش فروش و تکمیل تعهد نامه اقدام نمایند.

نگهداری سهام عدالت و استفاده از سود و عواید حاصل از آن طی سالیان آتی از توصیه های سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه به مردم استان است.

به گفته او، اکنون در استان کرمانشاه یک میلیون و 450 هزار نفر دارای سهام عدالت هستند که حدود 75 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2هزار و 595 روستا دارد.

*س_برچسب‌ها_س*