پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آزمایش ایدز در مراکز مشاوره تربت‌حیدریه رایگان انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزمایش ایدز در مراکز مشاوره تربت‌حیدریه رایگان انجام می‌شود

تربت‌حیدریه - ایرنا - کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان این که تمام مراحل شناسایی بیماران مبتلا به ویروس اچ. آی. وی (ایدز) در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری زیر پوشش این دانشگاه رایگان است گفت: نتایج آزمایش، محرمانه است و در کمتر از 25 دقیقه به مراجعه کننده اعلام می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه لیلی سالاری با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی ایدز که از 11 تا 17 آذر ماه است افزود: حذف انگ و تبعیض و توجه به اقشار مختلف مردم برای دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور از کلید واژه‌های اصلی مواجه به اپیدمی‌هایی مانند بیماری کووید 19 و یا ویروس اچ. آی. وی است.

وی بیماریابی مبتلایان به ویروس اچ. آی. وی از بین تمام مادران باردار، مددجویان مراکز ترک اعتیاد، زندانیان و اجرای برنامه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه برای شناسایی بیماران مبتلا به ایدز و کنترل این بیماری ذکرکرد.

کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از اقشار مختلف مردم خواست پرسش‌های خود در خصوص بیماری ایدز را به آدرس اینترنتی cdc@thums.ir ارسال کنند تا در کمترین زمان به آنان پاسخ داده شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند. این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب‌غربی مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*