یک‌شنبه 1 مهر 1403

آستان قدس رضوی

آستان قدس رضوی

خبرگزاری دانا

امام جمعه مشهد گفت: نگاه به مشهد در پیک‌های زیارتی باید نگاهی ملی باشد زیرا خدمت به زائران با امکانات بومی میسر نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: احتمالا همه شما اطلاعاتی هر چند اندک درباره حرم امام رضا (ع) دارید، اما آیا می‌دانستید تاریخچه‌ای جذاب از میراث تاریخی در دل این حرم آرامش‌بخش نهفته است؟ در این گزارش با چند مورد از عجایب چندگانه حرم امام رضا (ع) آشنا خواهید شد.

وب‌گاه فرارو

مرحوم دکتر احمد مهدوی دامغانی شانزده سال پیش در مقاله‌ای به بررسی صحت و سقم داستان ضامن آهو از دل منابع تاریخ اسلام پرداخته است.

خبرگزاری دانا

دکتر محمد مرادی یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و خادم امام رضا (ع) است که از خادمی‌اش در بارگاه امام هشتم می‌گوید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به بهانه فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) به معرفی سریال و فیلم‌های سینمایی پرداختیم که به‌گونه‌ای به امام هشتم شیعیان پرداخته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع) با حضور دو تن از روحانیون اعزامی از جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار و معاونت بین الملل آستان قدس رضوی در کشور موریس برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: جریان تشیع به همان میزان که مدیون قیام خونین حسینی است، به همان میزان مدیون قیام علمی رضوی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

چند سال پیش مجموعه مصاحبه‌هایی با نویسندگان و پژوهشگران در وب‌سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد. در یکی از این مصاحبه‌ها اقدامات فرهنگی که امام رضا علیه‌السلام در مدت‌زمان حضورشان در ایران داشتند، در گفتگو با دکتر محمدحسین رجبی دوانی، کارشناس تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام بررسی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) که با حضور خادمان و زائران رضوی در بارگاه مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار شد؛ با اشاره به برخی القاب امام علی بن موسی‌الرضا (ع)، ابراز کرد: امام هشتم (ع) القاب مهمی دارند که تأمل در هرکدام از آن‌ها بابی از علم و معرفت را برای انسان می‌گشاید؛ یکی از این...

وب‌گاه خبر آنلاین

مرحوم دکتر احمد مهدوی دامغانی شانزده سال پیش در مقاله ای خواندنی به بررسی صحت و سقم داستان ضامن آهو از دل منابع تاریخ اسلام پرداخته است. مهدوی دامغانی که ارادتی خاص به حضرت رضا (ع) داشت، پس از درگذشت مطابق وصیتش در آستان قدس رضوی به خاک سپرده شدئ. اما متن مقاله مذکور به شرح زیر است.

وب‌گاه الف

آیین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) با حضور گسترده زائران و خادمان حرم مطهر رضوی، در صحن پیامبر اعظم (ص) این آستان ملکوتی برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان بر آن شدیم تا اشارت و توجهات مرحوم استاد محمدرضا حکیمی به اندیشه و سیره حضرت رضا (ع) را به مداقه بنشینیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: محمود فرشچیان هنرمند نگارگر کشورمان طی سه دهه دو تابلو درباره امام رضا (ع) خلق کرده است که هر دو با نام «ضامن آهو» شناخته می شوند؛ با این حال به رغم شباهت در نام، هر کدام از این آثار دارای ویژگی های منحصربه فرد خود هستند.