یک‌شنبه 1 مهر 1403

آستان قدس رضوی

آستان قدس رضوی

خبرگزاری مهر

مشهد قدیمی‌ترین نسخه خطی دیوان حافظ که در مرکز نسخ خطی نگهداری می‌شود، قدمتی بالغ بر 585 سال دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جبلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم تشییع پیکر محمدرضا روستاآزاد، استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: مرحوم روستاآزاد بدون هیچ ملاحظه و کم و کاستی عمل می‌کرد و بنده واقعا امروز فکر نمی‌کردم که یک مشاور حی و حاضر را از دست بدهم و در مراسم تشییع پیکر او شرکت کنم. وی گفت: بنده روزی که می‌خواستم برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور بروم نزد استاد روستاآزاد...

خبرگزاری دانا

سردار غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های ملت ایران برجسته است، گفت: ملت ایران در مسیر پیشرفت و اعتلا قرار دارد و نظام سلطه می‌خواهد این پیشرفت را متوقف تا به اهداف خود دست پیدا کند.

خبرگزاری تسنیم

غلامرضا سازگار، پیشکسوت شعر آیینی، شادروان سیدرضا مؤید را «ابوبصیر» توصیف کرد و سبک شعری او را همانند سبک شعری سعدی دانست.

خبرگزاری مهر

مشهد مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به همت پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نشست علمی «آموزه‌های مشترک فریقین در قرآن» برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

شرافت معتقد است برای عامه مردم شعر گفتن، منجر به عوامانه گفتن شعر در آثار مرحوم مؤید نشد. او انس با علما و معارف اهل بیت (ع) را از جمله دلایل این امر دانست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدرضا موید متولد سال 1321 در مشهد مقدس بود. او تحصیلات مقدماتی را در مکتب‌خانه پشت سر گذاشت و پس از آن به شغل آزاد روی آورد. موید سرودن را از 12 سالگی آغاز کرد؛ علاقه‌اش به شعر پای او را به کتابخانه آستان قدس رضوی گشود و باعث شد ساعت‌ها در جوار حرم مطهر رضوی به مطالعه دیوان اشعار گذشتگان بپردازد. طی سال‌های متمادی اشعار قابل توجه آیینی سروده که...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت حاج سیدرضا موید خراسانی، شاعر پیشکسوت آئینی را تسلیت گفت.

خبرگزاری مهر

مشهد تولیت آستان قدس رضوی در پیامی درگذشت سید رضا مؤید شاعر اهل بیت و استاد شعر آئینی را تسلیت گفت.

وب‌گاه عصر ایران

موید سرودن را از 12 سالگی آغاز کرد؛ علاقه‌اش به شعر پای او را به کتابخانه آستان قدس رضوی گشود و باعث شد ساعت‌ها در جوار حرم مطهر رضوی به مطالعه دیوان اشعار گذشتگان بپردازد.