جمعه 15 تیر 1403

آلمان و لهستان پس از 6 سال با هم دیدار کردند / پیام روشن است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آلمان و لهستان پس از 6 سال با هم دیدار کردند / پیام روشن است؟

اقتصادنیوز: سران کشورهای آلمان و لهستان پس از 6 سال به‌منظور بهبود روابطی که ناشی از روی کار بودن یک دولت راست افراطی در ورشو پر تنش شده بود، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد که سران دولت‌های آلمان و لهستان امروز سه‌شنبه یک گفتگوهای دو جانبه را با هدف بهبود روابط که ذیل دولت قبلی لهستان رو به وخامت گذاشته بود، برگزار کردند.

بر اساس این گزارش آنها همچنین به طور مشترک به دنبال مسئولیت پذیری برای امنیت اروپا در زمانی هستند که تلاطم بسیاری ناشی از جنگ اوکراین در این قاره وجود دارد.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان با 12 وزیر و اعضای دولت از جمله بوریس پیستوریوس وزیر دفاع خود برای حضور در این نشست به ورشو سفر کرده است.

شولتز در جریان یک نشست خبری با دونالد توسک نخست وزیر لهستان اعلام کرد: ما پیام بسیار روشنی داریم؛ آلمان و لهستان همسایه‌های خوب، شرکای نزدیک و دوستان قابل اعتمادی هستند. ما می‌خواهیم یک پویایی جدید برای همکاری ایجاد کنیم.

خبر مرتبط سودای آلمان و لهستان برای افزایش همکاری‌های دفاعی

اقتصادنیوز: آلمان و لهستان امروز (سه‌شنبه) متعهد شدند که همکاری‌های امنیتی و دفاعی خود «برای مقابله با تهدیدات فزاینده روسیه» را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: شراکت نزدیک بین آلمان و لهستان برای ما بسیار مهم است.

سران دو کشور اروپایی در زمانی درحال تقویت روابط با یکدیگر هستند که حمایت از احزاب راست افراطی در اروپا افزایش یافته است. چند روز پیش در جریان انتخابات پارلمانی فرانسه احزاب راست افراطی قدرت را در این نهاد به دست گرفتند.

آخرین باری که گفتگوهای دوجانبه بین آلمان و لهستان شکل گرفت در نوامبر 2018 بود. پس از آن یک دولت راستگرا در لهستان روی کار آمد که تا سال گذشته قدرت را در دست داشت.

خبر مرتبط راه حل جدید لهستان برای مبارزه با ورود مهاجران / مرز مشترک با بلاروس بسته می‌شود؟

اقتصادنیوز: وزیر خارجه لهستان از بررسی طرح بستن مرز مشترک این کشور با بلاروس، به بهانه مبارزه با ورود مهاجران خبر داد.

دولت پیشین لهستان یک رویکرد خصمانه در قبال برلین اتخاذ و آلمان را متهم به نفوذ گسترده در تصمیم گیری اتحادیه اروپا کرده بود. آنها همچنین بر روی یک درخواست تمرکز کرده بودند که حدود 1.3 تریلیون دلار بابت خسارت‌های زمان آلمان نازی از دولت برلین دریافت کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آلمان و لهستان پس از 6 سال با هم دیدار کردند / پیام روشن است؟ 2
آلمان و لهستان پس از 6 سال با هم دیدار کردند / پیام روشن است؟ 3