شنبه 15 اردیبهشت 1403

آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی

رییس سازمان امداد و نجات، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان امداد و نجات، بابک محمودی اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی شماره 8 سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران - وزش شدید باد صادر شد.

وی افزود: در روز دوشنبه 3 اردیبهشت 1403، استان‌های جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان، این سامانه بارشی فعال است.

محمودی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه نیز استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است.