جمعه 13 مهر 1403

آمادگی میراث فرهنگی برای راه‌اندازی موزه ورزش در اردبیل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمادگی میراث فرهنگی برای راه‌اندازی موزه ورزش در اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از آمادگی این اداره کل برای راه‌اندازی موزه ورزش در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد.

نادر فلاحی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی سالانه میزبان خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است، بر لزوم راه‌اندازی موزه ورزش تاکید کرد و افزود: این اداره کل آمادگی در اختیار گذاشتن محلی به این منظور در این مجموعه را دارد تا استان اردبیل بتواند افتخارات ورزشی خود را به نمایش بگذارد.

او با بیان اینکه یکی از موانع بزرگ برای میزبانی از رویدادهای بین‌المللی ورزشی علیرغم وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه ورزش، عدم وجود هتل‌های پنج ستاره در کلاس بین‌المللی است، گفت: با راه‌اندازی این هتل‌ها زمینه میزبانی از این مسابقات در استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اجرای سه پیست اسکی در استان بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها به زودی استان به قطب اول گردشگری زمستانی کشور تبدیل شده و با تکمیل پروژه‌ها، بهره‌برداری آن در اختیار اداره کل ورزش و جوانان برای میزبانی از رویدادهای ورزشی مختلف قرار می‌گیرد.

فلاحی بر ضرورت تدوین برنامه مشترک در برگزاری تورهای طبیعت‌گردی تاکید کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که در حوزه طبیعت‌گردی همواره مطرح بوده، برخورد با تورهای غیرمجاز و متخلف است که امیدواریم با همکاری وهمراهی اداره کل ورزش استان برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های استان در راستای حل مشکلات مردم در بخش ورزش و جوانان هستیم.

سجاد انوشیروانی با قدردانی از اقدام شایسته اداره کل در ایجاد پیست‌های اسکی گفت: استان اردبیل قابلیت بزرگی برای توسعه گردشگری زمستانی دارد ولی زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم وجود نداشت که بهره‌برداری از این پیست‌های اسکی در کنار آب‌های گرم و هتل‌های چهارستاره و پنج‌ستاره رونق گردشگری زمستانی را رقم خواهد زد.

او بیان کرد: ایجاد موزه ورزش اقدام ارزنده‌ای است که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مطرح شده و اداره کل ورزش و جوانان نیز آماده هر گونه همکاری در این حوزه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: در تدوین سند راهبردی ورزش همگانی به طور جدی و ویژه به بحث طبیعت‌گردی و رفع مشکلات آن توجه شده است.

*س_برچسب‌ها_س*