چهارشنبه 18 مهر 1403

آمارگیری نیروی کار در استان زنجان به صورت تلفنی انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمارگیری نیروی کار در استان زنجان به صورت تلفنی انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: انجام طرح آمارگیری نیروی کار، همزمان با سراسر کشور در این استان از 20 اردیبهشت به صورت تلفنی آغاز شده و به مدت 2 هفته ادامه دارد.

ایرج امینی روز یکشنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها افزود: این تصمیم از سوی مرکز آمار ایران و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ماموران آمارگیر در اجرای این طرح به جای مراجعه حضوری با استفاده از شماره تماس چهار رقمی 2121 نسبت به برقراری ارتباط با خانوارهای نمونه، اقدام می‌نمایند.

امینی خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری نیروی‌کار با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با قدردانی از همراهی و مشارکت خانوارها که با صبوری به پرسش‌های آمارگیران پاسخ صحیح می‌دهند و موجب هرچه بهتر و باکیفیت اجرا شدن طرح‌های آماری می‌شوند، گفت: آمارهای مربوط به ساختار نیروی‌کار، مبنایی برای ارزیابی و تحلیل سیاست‌های اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: اشتغال و بیکاری از پدیده‌هایی است که نه تنها از نظر اقتصادی و اجتماعی بلکه از نظر سیاسی نیز مورد توجه برنامه‌ریزان توسعه بوده و به همین دلیل، طرح آمارگیری نیروی کار از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران است که با جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای نیروی‌کار کشور، امکان تهیه و ارزیابی برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌کند.

امینی خاطرنشان کرد: انجام این آمارگیری به‌خصوص در شرایط حاضر که توجه به مساله اشتغال و بیکاری، یکی از عمده‌ترین مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور است در بین فعالیت‌های آماری ضرورتی ویژه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*