سه‌شنبه 3 مهر 1403

آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در جهان + جدول

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در جهان + جدول

اقتصادنیوز: تا این لحظه، آمریکا، هند و برزیل با بیشترین آمار مبتلایان، در صدر جدول قرار گرفته اند. تا کنون بیش از 70 میلیون نفر در آمریکا، بیش از 40 میلیون نفر در هند و بیش از 24 میلیون نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده اند. فرانسه، انگلیس و روسیه به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به کرونا در جهان از آغاز همه‌گیری تا کنون به 363 میلیون و 519 هزار و 439 نفر رسیده است. تا امروز، 5 میلیون و 646 هزار و 942 نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید -19 درگذشته اند و 287 میلیون و 810 هزار و 66 نفر نیز بهبود پیدا کرده اند.

ده کشور نخست در ابتلا به ویروس کرونا

تا این لحظه، آمریکا، هند و برزیل با بیشترین آمار مبتلایان، در صدر جدول قرار گرفته اند. تا کنون بیش از 70 میلیون نفر در آمریکا، بیش از 40 میلیون نفر در هند و بیش از 24 میلیون نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده اند. فرانسه، انگلیس و روسیه به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا برای اولین بار در سال 2019 و در شهر ووهان چین مشاهده شد و از آن روز علت بروز آن محل مناقشه بسیاری از دانشمندان و سیاستمداران بوده است. تا کنون پنج سویه کرونا بیش از بقیه نگرانی ایجاد کرده اند: آلفا، بتا، گاما، دلتا و اکنون سویه امیکرون.

سازمان جهانی بهداشت این سویه‌ها را «نگران کننده» توصیف کرده است.

همچنین بخوانید
آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در جهان + جدول 2