جمعه 10 فروردین 1403

آمریکا عامل جنایت بزرگ ترور سردار سلیمانی، نه فقط ترامپ

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آمریکا عامل جنایت بزرگ ترور سردار سلیمانی، نه فقط ترامپ

جنایت غیرانسانی و ضدحقوق بشری ترور فرمانده سپاه قدس ایران تنها یک دستور آنی توسط شخص رئیس جمهور آمریکا نبوده و قطعا در کشوری که توسط یک سیستم بالاتر اداره می‌شود تصمیم گیری شده است، تصمیمی که بسیار بزرگتر از قتل عادی یک انسان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مردم ایران هیچ گاه اتفاق فرودگاه بغداد را فراموش نخواهند کرد. یک عملیات تروریستی تلخ توسط آمریکایی‌ها با مشارکت صهیونیست‌ها که به شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، و ابومهدی المهندس، جانشین فرماندهی حشدالشعبی عراق، منجر شد. در این عملیات چهار تن دیگر از همراهان شهید سلیمانی به نام‌های حسین پورجعفری، هادی طارمی، شهرود مظفری‌نیا و وحید زمانیان نیز به شهادت رسیدند.

*ترور حاج قاسم در زمان تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران / اقدامی ضد برقراری آرامش در منطقه

این واقعه را به جرأت می‌توان یکی از مهمترین وقایع تاریخ معاصر ایران و به ویژه در حوزه تعاملات بین المللی به خصوص با کشور امریکا دانست که طی آن یکی از بزرگترین فرماندهان جبهه مقاومت و یکی از محبوبترین شخصیت‌های ایرانی که در بین احزاب مختلف و مردم جای جای کشور ما محبوبیت بالایی داشت و به تنهایی توانسته بود، آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانش را در فتنه انگیزی داعش در عراق و سوریه زمینگیر کند، از دنیای اسلام و از کف ملت‌های آزاده گرفته شد.

پاسدار قاسم سلیمانی نامی بود که ظرف یک دهه اخیر آن هم نه به واسطه پوسترها و بنرهای تبلیغاتی و یا حتی برنامه‌های تلویزیونی بلکه از آوازه پیروزی‌ها و رشادت‌هایش بر سرزبان‌ها افتاده و مشهور شد و او که تا قبل از جنگ داعش تنها توسط تعداد کمی از فرماندهان سپاه شناخته شده بود، بعد از ورود سپاه قدس به جنگ داعش بر سر زبان‌ها افتاد و آن چنان محبوبیتی کسب کرد که در زمان شهادتش کمتر ایرانی بود که غمگین نشد.

آمریکا در شرایطی دست به این اقدام وحشیانه، دور از انسانیت و غیرقانونی زد که سال‌ها بود دم از مذاکره و صلح با ایران می‌زد و بعد از خروج از برجام در سال قبل از این عملیات، مجددا تلاش‌هایی برای بازگشتش به برجام و مذاکره با ایران دیده می‌شد. با این وجود چون فرصت ضریه زدن به ایران را پیدا کرد حتی ملاحظه ظاهرسازی‌های خود برای صلح طلب نشان دادنش را نیز نکرد و نیش خود را به پیکر کشور ما فرو کرد.

ترور مقام نظامی بلندپایه ایرانی که نقش اساسی در نابودی داعش داشت و به دنبال برقراری آرامش در منطقه بود نشان داد اولا آمریکایی‌ها آن جا که بتوانند علیه ایران اقدام خواهند کرد ولو این که در ظاهر وزیر امور خارجه شان با وزیر امور خارجه ما در خیابان قدم زده و گپ و گفت کند و ثانیا تلاش ایشان در جهت برقراری آرامش در منطقه نیست.

*عامل ترور آمریکا بود، نه ترامپ / خوشحالی بایدن از ترور حاج قاسم

اکنون برخی ادعا می‌کنند این عملیات تروریستی نه از طرف آمریکا بلکه از طرف ترامپ رخ داده است و قاتل سردار سلیمانی دونالد ترامپ است نه کشور آمریکا و یا رئیس جمهور کنونی آمریکا، جو بایدن. هر چند دستور اجرای این جنایت توسط انسان کله خرابی چون ترامپ می‌توانست صادر شود اما پشتوانه این دستور سیستمی است که تصمیم بر ترور حاج قاسم گرفته بود.

در پاسخ به این ادعا باید گفت که اولا تصمیمات آمریکا به ویژه در این سطح نه توسط شخص رئیس جمهور بلکه توسط سیستمی گرفته می‌شود که آمریکا را اداره می‌کند و ثانیا اظهارات شخصیت‌های مختلف آمریکایی از جمله شخص جو بایدن که در حزب مقابل ترامپ قرار دارد، در مورد اقدام آمریکا در مورد به شهادت رساندن حاج قاسم نشان دهنده این است که همه دولتمردان و سیاستمداران برجسته این کشور، از این واقعه خوشحال و راضی هستند.

بایدن، از حزب دموکرات، در این رابطه طی گفتگوی تلویزیونی که ویدئوی آن هم اکنو نیز در اینترنت موجود است، گفت: «هیچ آمریکایی برای او [سردار سلیمانی] متأسف نیست. او مستحق بود که با عدالت روبرو شود»

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه مخالف حکومت ایران، قاسم سلیمانی را «تروریست» نامید و اقدام ترامپ را به طور کامل و قاطع تأیید کرد. سناتور تام کاتن، دیگر سناتور حزب جمهوری خواه، نیز نظیر چنین مضمونی را در توییتر خود منتشر کرد.

سناتور لیندسی گراهام از جناح محافظه‌کار در واکنش به عملیات قتل قاسم سلیمانی اقدام رئیس جمهوری در «اتخاذ تدابیر قاطع و پیشگیرانه» را ستود. وی در این زمینه نوشت: «وقتی صحبت از کشتن سردار قاسم سلیمانی باشد، هیچ کس خود را از این بابت سرزنش نمی‌کند».

*ترور سردار سلیمانی، جنایتی بسیار بزرگ علیه ایران

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، با ابراز شادی از ترور سردار سلیمانی مدعی شد: به همه کسانی که در حذف قاسم سلیمانی دخالت داشتند، تبریک می‌گویم. برنامه‌ریزی برای این کار از مدت‌ها پیش در حال انجام بود. این ضربه‌ای جدی به فعالیت‌های نیروی قدس شرورانه ایران در سراسر جهان بود.

این سخنان نشان می‌دهد انتساب این تصمیم به شخص ترامپ و تطهیر آمریکا از این جنایت، مطابق حقیقت نیست و حتی مخالفت‌هایی که از طرف برخی اعضای حزب مخالف ترامپ به ویژه از اعضای کنگره که با وی اختلافات متعددی نیز داشته‌اند، رخ داده است تنها به سبب تسویه حساب‌های سیاسی بوده است.

سیستم اداره کننده آمریکا همان است که زمانی که اراده کرد در پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ به دلیل سرکشی او، از طریق کنگره اختیارات وی را سلب کرد، ارتباطات رسانه‌ای او را با این وجود که رئیس جمهور آمریکا بود محدود کرد تا جایی که نه تنها امکان حضور در برنامه‌های تلویزیونی را نیافت بلکه حساب‌های وی در شبکه‌های اجتماعی را نیز مسدود کرد.

به شهادت رساندن سردار سلیمانی مسأله کمی نبود و نمی‌شود آن را تنها قتل یک انسان عادی جلوه داد و این دشمنی آمریکا را کوچک پنداشت. در این باره دکستر فیلکینز، نویسنده شناخته‌شده آمریکایی که به قاسم سلیمانی لقب مشهور «فرمانده سایه‌ها» را داد در گزارشی در مجله نیویورکر، قتل سردار سلیمانی را «مهم‌ترین اقدام علیه رژیم حاکم در تهران طی 30 سال گذشته» توصیف کرد. این حرف، خیلی معنا دارد، چون آمریکا در گذشته رنج‌های زیادی به ایران تحمیل کرده است؛ از کودتاهای سی‌آی‌ای گرفته، تا کمک به عراق برای کشتن یک میلیون ایرانی در «جنگ ایران - عراق»، تا تحریم‌های شدید اقتصادی امروز.

انتهای پیام /