پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از برنامه ریزی برای جذب 3 هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: در دوره نوزدهم حدود یک هزار نفر جذب می شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - افزایش شمار منظومه‌های ماهواره‌ای در مدار پایین زمین برای ارائه خدماتی مانند اینترنت علاوه بر اینکه بِکر بودن آسمان شب را مخدوش می‌کند، ستاره‌شناسان حرفه‌ای را هم در مطالعات خود دچار مشکلاتی خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک تیم تحقیقاتی روش تازه شیمیایی - بیولوژیکی با یک قارچ برای بازیافت بهینه ضایعات پلاستیکی پلی‌اتیلنی و تبدیل آنها به محصولات متابولیکی مفید از لحاظ دارویی ابداع کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان می‌گویند یک موجود دریایی بر اساس دو سبک شنا، سرعت یا بهره‌وری مصرف انرژی بدن خود را در اولویت قرار می‌دهد و ساختمان بدن این حیوان دریایی می‌تواند الهام‌بخش طراحی وسایل نقلیه زیردریایی بر اساس این دو سبک حرکتی باشد.

خبرگزاری مهر

کرج - معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی کرج گفت: علت ناراحتی گوارشی دانشجویان در دست بررسی قرار دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دهقانی فیروزآبادی با اشاره به نقش کسب‌وکارهای اینترنتی و پلتفرم‌ها در افزایش بهره‌وری، خلق ثروت و ایجاد اشتغال در کشور گفت: در دو ماه اخیر فعالیت شماری از کسب‌وکارهایی که از بستر اینترنت و فضای مجازی برای ارئه خدمات و محصولات خود استفاده می‌کردند با مشکلاتی مواجه شده است. در همین راستا دولت با تدوین و ابلاغ آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی...

خبرگزاری مهر

اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دوره های «گروه تنظیم هیجانی» و «آموزش مبتنی بر پذیرش تعهد» را برای دانشجویان برگزار می کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از اختصاص تسهیلات جدید از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیبدیده اینترنتی دانش‌بنیان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایجاد مناطق حفاظت شده یکی از موثرترین ابزارها برای محافظت از تنوع زیستی است اما تحقیقات جدید حکایت از آن دارد که بیشتر کشورهای آسیایی از تحقق هدف حداقلی جهانی برای محافظت از دستکم 17 درصد از زمین‌ها تا سال 2020 ناکام مانده‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

تلویزیون برای پنجشنبه و جمعه، 10 و 11 آذر ماه 35 فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن آماده پخش کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشگاه صنعتی شریف در اولین دوره همایش «جایزه دکتر رنجبر» از افراد تاثیرگذار و شاخص در حوزه انرژی، آب و محیط زیست تقدیر کرد. در این مراسم طرح‌های قابل تقدیر در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز معرفی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نام‌نویسی در بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 از 16 آذرماه آغاز می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک تحقیق جدید برای اولین بار «اسید فرمیک» موجود در ادرار با عنوان یک نشانگر زیستی برای تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر را شناسایی کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته محل در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم می توانند از روز یکشنبه 13 آذر تا روز سه شنبه 15 آذر با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir نسبت به انتخاب رشته یا ویرایش فرم انتخاب رشته اقدام کنند. افرادی که در این مرحله انتخاب رشته محل کرده و...