پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان یک مدل یادگیری عمیق طراحی کرده‌اند که با استفاده از تصاویر تهیه‌شده از طریق رادیوگرافی قفسه سینه، خطر مرگ ناشی از سکته قلبی یا مغزی ناشی از بیماری قلبی‌عروقی آترواسکلروتیک را تا 10 سال آینده پیش‌بینی کند.

خبرگزاری مهر

ثبت نام در بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی - دانشجویی کشور همزمان با ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 از 16 آذرماه آغاز می شود.

خبرگزاری مهر

فرصت انتخاب رشته محل در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم تمدید شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طرح یا پروژه‌های تحقیق و توسعه که در چهارچوب ضوابط مصوب شورا با هدف تولید محصولات یا خدمات جدید، ارتقای محصولات یا خدمات فعلی و یا بهبود فرآیند‌های تولید یا عملیات با به کارگیری فناوری و نوآوری در قالب طرح مشخص و حاوی زمان بندی و به تأیید دبیرخانه شورا می‌رسد از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی و خدماتی که دارای پروانه بهره برداری یا مجوز فعالیت از وزارتخانه‌ها...

خبرگزاری دانشجو

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سیده نرگس ناظمی؛ * بروز اتفاقات اخیر، آشوب‌ها و اغتشاشات از اواخر شهریورماه 1401 حامل پیام‌ها و تلنگر جدی و تامل برانگیز برای مدیران اموزشی و فرهنگی کشور است. یکی از موضوعات مطرح بررسی از جهت نگاه تربیتی و سهم اموزش و پرورش دراین امر است که مهم‌ترین وظیفه آن به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های کشور [تربیت نسل] می‌باشد. ناکارآمدی‌ها در انجام وظایف و برنامه‌ها...

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سال گذشته حدود 85 درصد دانشگاه‌ها فاقد خوابگاه متأهلی بودند، در حال حاضر 87 هزار تقاضای مؤثر برای دریافت خوابگاه متأهلی داریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان نوعی جدید از پلیمر را کشف کرده‌اند که فقط با یک بار استفاده باعث بهبود زخم‌های دیابتی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگران بین گونه‌هایی از عنکبوت‌ها که درجاتی از جامعه‌پذیری دارند، ژن‌های مشابه یافتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حوزه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی درمانی، حوزه‌ای است که به گفته فعالان این عرصه در صورت حمایت‌های هدفمند می‌تواند با ارزش افزوده بالایی که دارد، صنعت پرمنفعت دیگری مانند صنعت نفت برای کشور باشد و ارزآوری قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. ثبت‌نام 12 هزار زوج برای ازدواج دانشجویی مدیر مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد رهبری در دانشگاه‌ها...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان می‌گویند میکروپلاستیک‌های تولیدشده بر اثر سایش لاستیک خودروها در جاده سهم مهمی در ایجاد آلودگی پلاستیکی دارند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد صالحی، مسئول سابق بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی کرج دانشگاه تهران در پی درگیری با اشرار در زاهدان به شهادت رسید.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: هر روز دشمن با فتنه انگیزی سعی در ضرب زدن به انقلاب را داشته، اما مدیریت مقام معظم رهبری تمام این فتنه‌ها را خنثی کرده و امروز همگان باید از رهبری پشتیبانی کنند.