پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یشتر خودروسازان بزرگ جهان ساخت خودرو‌های بنزینی را کاهش داده و تمرکز خود را بر روی طراحی، ساخت خودرو‌های هیبریدی و تمام برقی گذاشته‌اند. از این رو معاونت علمی نیز با توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از نخبگان علمی و صنعتی کشور سعی در ارتقا سطح فناوری صنعت خودرو کشور و بهره گیری از فناوری خودرو‌های برقی و هیبریدی در این صنعت نموده است و خودروی...

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - کرمان به عنوان دومین استان کشور، طرح «روستای نوفن» را اجرا می‌کند تا درصورت تحقق اهداف این ایده و طرح، شاهد انتقال فناوری‌ها به روستاها و در نتیجه توسعه بهره وری و مهاجرت معکوس نیز باشیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در این طرح دانشگاهیان می‌توانند پسماند‌های خشک جمع آوری شده خود شامل کاغذ، کارتن، پلاستیک، شیشه و فلز (به جز پسماند‌های ویژه) را روز‌های سه شنبه از ساعت 9 تا 11 به مسئول ذیربط مستقر در اتاقک ایجاد شده روبروی بلوک 3 دانشکده فنی و مهندسی تحویل دهند و بر اساس میزان پسماندی که تحویل می‌دهند، مشوق‌هایی نیز برای آنان در نظر گرفته خواهد شد. این پسماند‌ها...

خبرگزاری مهر

دوازدهمین «جایزه علیمحمدی» به رساله های برتر دکتری فیزیک در سال 1402 اعطا می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان تهران براساس نتیجه ارزیابی هیات های استانی، عنوان برتر ملی را در سطح کشور کسب کرد.

خبرگزاری مهر

مشهد رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: با شرایط سیاسی و اجتماعی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته روبرو هستیم و این می‌طلبد که دانشگاه‌ها به عنوان محور تحولات اجتماعی میدان‌داری کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج پژوهشی جدید پیرامون ارزیابی چرخه زندگی (LCA) تولید آب صنعتی و آشامیدنی با شیرین‌سازی آب دریا توسط انتشارات الزویر منتشر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و مراکز و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت بخش‌ها و رشته‌های جشنواره: بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت شامل 6 بخش و 53 رشته به شرح زیر است. بخش آوایی، «شامل 17 رشته»: قرآئت تحقیق، قرآئت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء پیوسته،...

خبرگزاری مهر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز به حرکت دانشجویی به عنوان یک ضرورت نظام، انقلاب و کشور نیاز داریم، هر دانشگاه ما باید به مثابه یک دولت در سایه عمل کند.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: به ناچار باید از ابزارهای دانشگاه برای توقف روند خشونت آمیز استفاده کرد که اگر چنین نشود قطعا نهادهای بیرونی برای مدیریت فضا از ابزارهای قانونی استفاده خواهند کرد.

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری مهر

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از قطعی بودن اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور 1402 خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان چینی نوعی میکروروبات ساختند که می‌تواند برای از بین بردن میکروپلاستیک و نانوپلاستیک (MNP) از آب مورد استفاده قرار گیرد. در این میکروروبات‌ها از نانوساختار‌های مغناطیسی استفاده شده است. این ربات‌ها به قطر 20 تا 100 میکرون بوده و برای به دست آوردن انرژی مورد نیاز خود، از تبادل یون‌های در آب استفاده می‌کنند و می‌توانند بدون نیاز به انرژی اضافی...

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه شریف شب گذشته به خوابگاه طرشت 3 رفت و در بازدید دو ساعته با تعدادی از دانشجویان خوابگاهی به گفتگو پرداخت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: هدف دانشگاه ممانعت از برگزاری تجمعات دانشجویی نیست اما با توجه به اینکه در مواقعی اعتراض‌ها به شعارهای تند و خشونت ختم شد، با تصمیم هیات رییسه مقررشد برای مدتی اعتراضات با مدیریت دانشکده‌ها و با هماهنگی روسای آنها برگزار شود.

خبرگزاری مهر

قزوین - کرسی های آزاد اندیشی در حالی که در دانشگاه ها می تواند زمینه گفتمان سازی برای جامعه را بیش از پیش فراهم کند اما متاسفانه برگزاری این کرسی ها جدی گرفته نمی شود.