پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان انقباض نسبیتی میدان الکتریکی تولیدشده توسط ذرات باردار پرسرعت را نشان دادند که براساس نظریه اینشتین به پیشرفت تحقیقات درخصوص تابش و فیزیک ذرات کمک می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدحسین میرحیدری، عضو هیات مدیره شرکت هوش مصنوعی رایورز با اشاره به این که نیاز روزافزون به امنیت بیشتر، منجر به توسعه سیستم‌های هوشمند تشخیص هویت بر اساس خصوصیات بیومتریک انسان شده، گفت: سیستم تشخیص عنبیه از خصوصیات فیزیولوژیکی یا رفتاری هر شخص برای تشخیص هویت دقیق او استفاده می‌کنند. به حلقه رنگی اطراف مردمک چشم، عنبیه می‌گویند. این بخش یک دیافراگم...

خبرگزاری دانشجو

محمد رضا محمدی، نماینده پیشین نشریات دانشجویی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: شیوه نامه جدید آیین نامه انضباطی دانشجویان که اخیرا ابلاغ شده، نسخه وصله‌پینه شده شیوه نامه‌ای است که در دولت قبلی و زمانی که بنده نماینده نشریات دانشجویی در وزارت بهداشت بودم، تهیه شد. همان موقع وقتی شیوه نامه سال 98 ابلاغ شد اعتراضات بسیاری را در پی...

خبرگزاری مهر

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به حضور رئیس جمهور در این وزارتخانه، گفت: از رئیس جمهور درخواست داشتیم اساسنامه صندوق عتف که در نوبت تصویب هیات دولت قرار دارد، زودتر تصویب شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان کاتالیست‌هایی خاصی را شناسایی کردند که می‌تواند برای تصفیه آب و زدودن آرسنیک به منظور تامین آب سالم برای میلیون‌ها انسان استفاده شود.

خبرگزاری ایرنا

بغداد - ایرنا - «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در نشست کابینه دولت این کشور با تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در استان کربلا موافقت کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در ویژه برنامه «ایران مقتدر» که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، گفت: کسانی که در اغتشاشات اخیر فریب خوردند ضد انقلاب نیستند و جزو فرزندان ما و مردم هستند و باید دشمن را بشناسند؛ من تعجب می‌کنم با این همه مشکلات و دشمنانی که داریم چرا نباید در آموزش و پرورش درسی به نام...

خبرگزاری مهر

مدیر کل شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان جزئیات طرح جایزه ملی سردار سلیمانی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان امور دانشجویان از برگزاری یادواره ملی شهدای دانشجویی کشور خبر داد و گفت: برنامه ریزی های اولیه انجام شده و در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گردهمایی بسیجیان پیشکسوت سازمان امور دانشجویان به مناسبت هفته بسیج با حضور دکتر هاشم دادش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از مدیران و پیشکسوتان بسیجی سازمان برگزار شد. دکتر داداش‌پور در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج و قدردانی از تلاش‌های پیشکسوتان بسیجی این سازمان، حضور بسیج در عرصه‌های مختلف را امید بخش...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام ملی نخبگان گفت: حل مسائل نخبگان در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن و اشتغال تخصصی اولویت مهم بنیاد است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان سازوکارهایی (مکانیسم‌هایی) را بررسی کردند که نشان می‌دهد چگونه سیستم عصبی، محیط و حالات را برای کنترل رفتار یکپارچه می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران با بیان این که جنس شعارهای برخی معترضان، بیان مشکلات و ضعف ها نبود، گفت: بسیج در جریان غائله اخیر، هوشمندانه عمل کرد و شعور بالایی نشان داد. از دانشگاهیان بسیجی رفتارهایی دیدیم که مهمترین آنها حسن خلق و مدارا بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفتم آذرماه 1399 و درست در چنین روزی بود که تیر شوم استکبار به دست مزدور غاصب خود، بر سینه فخری از زادگان این سرزمین نشست و یک بار دیگر و با شهادت تنی دیگر از دانشمندان ایران، اثبات شد که دشمنی دشمن، با اعتلا، اقتدار، پیشرفت فناوری و سربلندی ایران است و به همین دلیل تیر زهر‌اگین و مملو از کین‌شان، پیش قراولان مسیر توسعه علمی، فناوری و اقتدار ایران...