چهارشنبه 18 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران همزمان با هفته بسیج و فرا رسیدن سالروز شکل‌گیری بسیج دانشجویی، پیامی صادر کرد. متن پیام رئیس دانشگاه تهران به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم فرا رسیدن سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای شکل‌گیری بسیج دانشجویی و تقارن آن با روز‌هایی که این تشکیلات انقلابی...

خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به مراجعه شماری از دانشگاهیان با علائم گوارشی و تب به این مرکز، گفت: وضعیت بهداشتی بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی تحت کنترل است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مشکلات گوارشی برخی دانشجویان این مرکز به حداقل رسیده و وضعیت بهداشتی بخش‌های مختلف دانشگاه تحت کنترل است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک تیم پژوهشی متشکل از مهندسان مکانیک ماده‌ای را طراحی کردند که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی رفتارها را در طول زمان یاد بگیرد و با تغییر نیروهای خارجی، بی‌درنگ با آن‌ها منطبق شود. می‌توان از این ماده در طراحی بال هواپیماها و سازه ساختمان‌ها استفاده کرد.

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: مجوز اجرای 45 عنوان دوره آموزش کوتاه مدت علمی کاربردی تقاضا محور در 20 استان صادر شد.

خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: استانداردهای لازم برای ماموریت های بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی در شورای بین الملل وزارت بهداشت تعیین می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با انتقاد از برخی کارشکنی‌ها و موازی‌کاری ها در امور نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان در سال‌های اخیر شرایطی را فراهم کرده است تا انگیزه‌ای شود برای بازگشت نخبگانی که در خارج از کشور هستند اما گاهی برخی نهادها به جای همراهی، کارشکنی می‌کنند.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس آموزش و فناوری در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار آموزش و فناوری دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. محرومیت از تحصیل در کلیه دانشگاه‌ها تا 5 سال برای دانشجویان متخلف عضو کمیته انضباطی دانشگاه شریف گفت: در آیین‌نامه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با بررسی زنجیره «دی ان ای» باکتری‌های موجود در گرد و غبار اعلام کردند که باکتری‌ها صدها کیلومتر جابجا می‌شوند و می‌توانند ترکیب شیمیایی محیط زیستی را در مکان‌های دورتر تغییر دهند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در بازدید از مرکز رشد پرسیس ژن درباره جزییات این بسته حمایتی، گفت: تصمیم داریم در این بسته حمایتی انواع خدمات و تسهیلات مختلف را به مجموعه‌های فناورانه به صورت متمرکز ارائه کنیم. اعتقاد داریم این کار تاثیرات مثبت زیادی خواهد داشت. وی افزود: پرسیس ژن یک مجموعه موفق در...

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: نیروهای نظامی می بایست در راستای دفاع از امنیت کشور در عرصه حضور داشته باشند و نباید اجازه داد که آسیبی به کشور وارد شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین قربان زاده، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری ستاد کل نیرو‌های مسلح، امروز پنج شنبه در یک نشست هم اندیشی با بیان اینکه دو جلسه دیگر در خصوص واگذاری خودروسازی‌ها در دانشگاه علامه و صنعتی شریف برگزار شد، گفت: امیدواریم در این جلسه که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، به جمع‌بندی درباره این چالش حوزه خصوصی سازی و واگذاری برسیم. وی افزود:...