چهارشنبه 18 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پیرامون اتفاقات 28 آبان این دانشگاه واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم بیش از دو ماه است که از مرگ خانم مهسا امینی می‌گذرد و این روز‌ها شاهد اقلیتی رادیکال و کاسب هستیم که به دنبال ضربه زدن به ایران و ایرانی است. این جریان حداقلی به واسطه‌ی سیلی محکمی که مردم متدین و...

خبرگزاری مهر

دانشگاه های کشور دوشنبه 30 آبان به منظور تماشای بازی تیم ملی فوتبال در رقابت های جام جهانی 2022 از ساعت 14 تعطیل می شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: برای رشته‌هایی که از پانزدهمین دوره المپیاد قهرمانی حذف شده‌اند، تا پایان سال 1401 مسابقات قهرمانی کشور را برگزار خواهیم کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) از حضور 12 دانشگاه ایرانی برای اولین بار در رتبه بندی آسیایی کیو اس 2023 خبر داد و گفت: این نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر 23 کشور آسیایی را در سال آینده را معرفی کرده است که در آن 760 دانشگاه ارزیابی و رتبه بندی شده اند.

خبرگزاری مهر

ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی امروز یکشنبه 29 آبان ماه پایان می‌یابد.

خبرگزاری مهر

جزئیات و زمان بندی آزمون دانشنامه / گواهینامه رشته های تخصصی دندانپزشکی سال 1401 اعلام شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، در نشست شورای دانشگاه تهران، با تاکید بر نقش تربیتی استادان دانشگاه گفت: از نقش تربیتی استادان غافل شده‌ایم. وقتی دانشجویی برای تصمیم‌گیری درست نیازمند هدایت از سوی استاد خود است، اما استاد وظیفه خود را صرفاً ارائه دروس اختصاصی می‌داند، به مشکلات...

خبرگزاری مهر

مسئول هماهنگی و توسعه شبیه سازی در آموزش پزشکی گفت: باید فرصتی فراهم شود که همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور بتوانند در حوزه فراخوان ساخت شبیه ساز ها مشارکت فعال داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با الهام از بیومکانیک سفره ماهی، یک ربات نرم کم مصرف ساخته‌اند که قادر است چهار بار سریع‌تر از ربات‌های نرم شناگر قبلی شنا کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از independent، در مطالعه جدید، دانشمندان می‌گویند که نوع جدیدی از مواد را تولید کرده‌اند که در آن، فواصل اتم‌ها یا مولکول‌ها مرتب نیست؛ بلکه به‌هم‌ریخته است؛ اما همچنان قادر است الکتریسیته را به خوبی هدایت کند. این ماده می‌تواند مانند پلاستیک ساخته شود، اما مثل یک فلز، عبور الکتریسیته را هدایت می‌کند. به گفته پژوهشگران، این کشف برخلاف...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارایه مدل جدید عددی برای بررسی رفتار لرزه‌ای ساختمان های دارای دیوار برشی بتنی به هنگام زلزله شدند.