دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

مراغه - ایرنا - دیرینه‌شناس ایرانی و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه امسال مصادف با 2022 میلادی، 200 امین سال ابداع کلمه «پالئونتولوژی» یا دیرینه‌شناسی است، گفت: منطقه فسیلی مراغه یکی از نخستین نقاطی است که ماجراجویان اروپایی از همان روزهای نخست در پی کشف ناشناخته‌های آن بودند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای جنایت حرم شاه‌چراغ (ع) را نتیجه شعار‌های توخالی دانست که در مسیر ویرانی ایران در خیابان سر داده می‌شود. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم وَبَشِرِ الصَابرِینَ الَذینَ اِذَا أَصَابَتهُم مُصِیبَه قَالُوا اِنَا لِلَهِ وَ اِنَا اِلَیهِ رَاجِعُونَ ملت عزیز ایران امروز پرده از چهره...

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان با صدور پیامی جنایت هولناک در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم و به خانواده های شهدا این حادثه تروریستی تسلیت گفت.

خبرگزاری مهر

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی با بیان اینکه اگر 10 درصد دانشجویان کارآفرین شوند می‌توانند بقیه دانشجویان را نیز به کار بگیرند، تاکید کرد: این بهترین راه حل برای کارآفرینی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پدر پیوند سلول‌های بنیادی ایران می‌گوید: با راه‌اندازی شعبه پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در کربلای معلی که با درخواست و تامین کامل مالی نهاد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینیه مقدسه صورت گرفت، بیماران عراقی بزودی از امکانات پیشرفته پیوند، هماتولوژی و آنکولوژی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان توصیه می‌کنند برای کمک به زیست‌بوم‌ها باید یاد بگیریم که موجودات باغ‌ها را دوست داشته باشیم.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه تهران درباره لوازم تقویت ارتباط با صنعت گفت: دفاتر ارتباط با صنعت طوری باشد که هر شرکت اثرگذاری در دانشگاه دفتر داشته باشد و قطعا دانشگاه هم باید در صنعت دفتر داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اراگ گفت: اسامی هفت نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه اراک در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تجمع مردمی - دانشجویی در اعتراض به رفتار مداخله جویانه روباه پیر در جریان اتفاقات اخیر در کشورمان صبح امروز در مقابل سفارت انگلیس در تهران برگزار شد و در پایان این تجمع بیانیه ای قرائت شد که متن آن به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم «وَ لا تَحسَبَنَ الَذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَهِ أَمواتاً بَل أَحیاء عِندَ رَبِهِم یُرزَقُونَ» شهادت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تجمع مردمی - دانشجویی در اعتراض به رفتار مداخله جویانه روباه پیر در جریان اتفاقات اخیر در کشورمان در مقابل سفارت انگلیس در تهران برگزار شد. شرکت کنندگان در این تجمع با سر دادن شعار‌هایی دمیدن رسانه‌های انگلیسی bbc فارسی و ایران اینترنشال سعودی به آتش فتنه در کشورمان را محکوم کردند و خواستار قطع دخالت‌های فتنه انگیزانه دولت انگلیس در امور داخلی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام نشست تخصصی شورای سیاست‌گذاری همایش ملی ارتقاء و تحول علوم پایه و بنیادی با حضور محمدرضا حسنی‌آهنگر، ریاست دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام سعدالله نصیری قیداری ریاست دانشگاه شهید بهشتی و دبیر سازمان ملی سال بین‌المللی علوم پایه و دیگر اساتید این حوزه و روسای سایر دانشگاه‌های کشور در این دانشگاه، برگزار...

خبرگزاری مهر

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر مشاهده پیشرفت‌های علمی کشور از سوی دانشجویان گفت: انجمن‌های علمی اردوها و تورهای علمی را برای دانشجویان علوم پزشکی برگزار کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با کالبدشکافی مجازی روی جسد مومیایی یک نوزاد که در قرن هفدهم میلادی می زیسته است، دریافتند او به علت کمبود شدید ویتامین دی دچار بیماری راشیتیسم (نرمی استخوان) و ذات الریه شده و جان سپرده است.