دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر و شیراز بر پایه ویرایش و رتبه‌بندی جهانی «کیو اس» در فهرست 700 دانشگاه و مؤسسه علمی برتر جهان قرار گرفتند که در زمینه توجه به توسعه پایدار به‌ویژه در زمینه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی سرآمد هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در دانشکدگان فنی را مستلزم ورود جدی کمیته انضباطی دانست. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیممجوییدم نسبفرزند رنج و کارگریزان، چون شهاب از شبچو صبح آماده دیدارما دانشجویان بسیجی پردیس فنی در تلاطم‌ها و آشوب‌های هفته‌های اخیر دانشگاه، تمام تلاش...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهش‌های محققان در زمینه دیابت نوع2 حاکی از آن است که احساس تنهایی احتمال ابتلا به این بیماری را 2 برابر می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای به جنایت تروریستی شاهچراغ واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است: «بسم الله الرحمن الرحیم» «وَ سَیَعلَمُ الَذینَ ظَلَموا ای مُنقَلَب یَنقَلِبونَ» بدون شک، وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) داغی بر دلهایمان نهاد؛ به رگبار گرفته شدن زواری که برای برپاداشتن سنتی قدیمی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی با استفاده از داده‌های ماهواره چینی (تان ست) موفق شده است ردیابی دقیقی از منشاء انتشار گاز دی اکسید کربن ناشی از فعالیت صنعتی در شهرهای جهان را مشخص کند.

خبرگزاری مهر

دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی در یادبود شهدای مظلوم حمله تروریستی به آستان شاهچراغ (ع) 7 آبان ماه دسته عزاداری خواهند داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف شیرین‌کننده‌های کم‌کالری جایگزین شکر، حافظه را ضعیف می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته ای که گذشت با اخبار متنوعی در حوزه آموزش و فناوری همراه بود. برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم. سخنرانی دانشجوی برگزیده دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همایش ملی نخبگان دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوازدهمین همایش ملی نخبگان که هیات دولت حضور داشتند سخنرانی کرد. زهرا پوربهمن، دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی کامپیوتردانشگاه صنعتی امیر کبیر...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشکاه خبرگزاری دانشجو، مهلت ثبت‌نام برای شرکت در سی‌امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه، امروز جمعه 6 آبان به پایان می‌رسد. سازمان دانشجویان وزارت علوم مهلت ثبت‌نام برای شرکت در جشنواره دانشجویان نمونه را تا 15 مهر ماه اعلام کرده بود که این مهلت تا 22 مهر ماه تمدید شد. مجددا و با توجه به درخواست دانشگاه‌ها برای تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان در جشنواره دانشجویان نمونه، فرصت...

خبرگزاری مهر

دانشگاه شریف ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، از نخبگان و فرهیختگان خواست حمایت همه‌جانبه خود را از ایران مقتدر اسلامی اعلام دارند.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: استقامت ایران بزرگ اسلامی خصوصاً رجال نامور و بانوان بزرگوار شیراز، سهم ستودنی در تحکیم و تمامیت ارضی ایران مستقل داشته و دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد مصرف استنشاقی یکی از مشتقات هورمون «اکسی‌توسین» (oxytocin) معروف به هورمون محبت می‌تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.