دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت آشوب، اغتشاش و ترور ناجوانمردانه جمعی از هموطنان در جوار حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع)، تاکید کرد: ما ملت ایران با ترور و تحریم و آشوب و اغتشاش دست از آرمان‌های یعنی نظام اسلامی، ولایت مطلقه فقیه، جمهوری اسلامی، تشکیل تمدن اسلامی و... بر نمی‌داریم و با وجود همه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نخستین دوره طرح ملی «سرای امید، ایران»، تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) با بازدید از گلزار شهدای کرمان و مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر جاذبه‌های گردشگری و مواریث استان کرمان برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشجویان دانشگاه‌های تهران با برگزاری تجمع و مراسم عزاداری حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ و شهادت جمعی از هموطنان را در این حادثه محکوم کردند.

خبرگزاری مهر

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بر اساس رصد اشتغال دانش آموختگان آموزش عالی (96-95) فارغ التحصیلان علوم انسانی و فنی مهندسی در دهک‌های بالای درآمدی قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عال درصد کل شاغلین از تعداد کل دانش آموختگان دانشگاهی را 49.6 درصد اعلام کرد و گفت: براساس این آمار درصد شاغلین زن دانش آموخته 39 درصد و درصد شاغلین مرد دانش آموخته 55 درصد را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علم پیشرفت‌های زیادی را برای ما به ارمغان آورده است که زندگی را تغییر می‌دهد. واکسن‌هایی برای کمک به محافظت در برابر بیماری، چاپگر‌های سه‌بعدی برای کمک به نابینایان و پتانسیل استفاده از انرژی خورشیدی از جمله این دستاورد‌ها هستند. در حال حاضر، تیمی از دانشگاه سینگ‌هوا در پکن، حسگر خودکاری توسعه داده‌اند که می‌تواند چندین محرک محیطی را به طور همزمان...

خبرگزاری مهر

شهید امید خوب دانشجوی رشته عمران - نقشه برداری دانشگاه جامع علمی کاربردی در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) به شهادت رسید.

خبرگزاری مهر

معاون امور آزمون های سازمان سنجش گفت: در سال 1401 دو گروه متخلف شناسایی شدند که مورد رسیدگی قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز پیش‌بینی آب و هوای فضایی سازمان «ناسا» اعلام کرد یک توفان خورشیدی امروز شنبه به زمین می‌رسد و تا چند روز آینده نیز تاثیرات آن پیش بینی شده است، هر چند این یک توفان خورشیدی ملایم است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک تیم تحقیقاتی وابسته به موسسه ملی علم و فناوری اولسان (UNIST) از نانوزیست‌ماده جدیدی رونمایی کرده است که با القای آپوپتوز در سلول‌های سرطانی از رشد سرطان جلوگیری می‌کند. این پیشرفت توسط پروفسور چانگ ووک لی و تیم تحقیقاتی او در بخش علوم زیستی در موسسه ملی علم و فناوری اولسان انجام شده است. در این مطالعه، این تیم تحقیقاتی نوع جدیدی از نانوکامپوزیت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مروتی، معاون آزمون های سازمان سنجش در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: در سال 1401 قولی پس از آزمون به داوطلبان دادیم که عدالت آموزشی برقرار باشد و حقی از کسی ضایع نشود. وی افزود: داوطلبانی که با وسایل تقلب وارد آزمون شدند که بسته به نوع تخلف در حال بررسی هستند که از اخطار تا ممنوعیت شرکت در آزمون که بسته به نوع تخلف متفاوت است. وی ادامه...

خبرگزاری مهر

بر پایه تازه‌ترین ویرایش رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو. اس.»، سه دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر و شیراز در فهرست 700 دانشگاه و مؤسسه علمی برتر جهان قرار گرفتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام کنکور 1402 از فردا در سیستم جامع آزمون سراسری آغاز می‌شود که این سیستم متکی به شماره تلفن همراه هر داوطلب است و تا پایان عمر وی فعال خواهد بود.