شنبه 14 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه تهران در نشست با نمایندگان تشکل‌های صنفی، سیاسی و علمی دانشجویی گفت: گفت‌وگو در یک فضای علمی و دانشگاهی قطعاً منجر به ایجاد گشایش‌هایی در شنیدن صداها و سلیقه‌های مختلف در دانشگاه و در نهایت ارتقای نقش و جایگاه دانشگاه تهران در محیط اجتماعی می‌شود.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عصر ایران

این شیمی مبتنی بر آب که منجر به ایجاد پروتئین‌ها و در نهایت حیات روی زمین می‌شود به احتمال زیاد به تولید سریع‌تر داروها برای درمان ناتوان‌کننده‌ترین بیماری‌های انسان‌ها می‌انجامد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی از این است که حتی مقادیر ناچیز نفت خام روی سطح آب به پرهای پرندگان دریایی آسیب می‌زند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت علوم در واکنش به شعارهای غیراخلاقی سرداده‌شده در دانشگاه شریف، آن را دور از ساحت علم و دانش دانست.

خبرگزاری مهر

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به مسائل روزهای اخیر گفت: تعامل فکری خوبی با اساتید و دانشجویان دراین زمینه شد که چگونه بشود از نظریات آنها به صورت دائم استفاده کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هر ساله داوطلبان کنکور با رویت کارنامه سبز خود متوجه می‌شوند که در چه دانشگاه‌ها و رشته‌هایی به جز اولین رشته قبولی خود پذیرفته شده اند؛ اما امسال کارنامه سبز تبدیل به یک پرونده محرمانه شده است.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دردآورتر از آن، این بود که برخی از افراد معترض با پوشش چادر وارد شدند. کسانی که حتی چادر را درست بر سر نکرده و ظاهرشان نشان می‌داد که اصلا چادری نیستند، چادر خود را در آوردند و آتش زدند. پرده اول، از آن روز... حوالی ظهر بود. ساعت 12.30 به وقت تهران، دانشگاه الزهرا سلام الله علیها. چند روزی از جو ملتهب دانشگاه و بین دانشجویان می‌گذرد. دانشجویانی که ابتدا...

خبرگزاری مهر

مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم نقش پژوهشگر در تولید علم مثل داشتن مقالات کیفی، پژوهش در مرز دانش و مرجعیت علمی و ارتباط با جامعه و صنعت را از جمله شاخص های انتخاب پژوهشگر برتر عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شیمیدانان مکانیسمی را کشف کردند که نشان می‌دهد اسیدهای آمینه ساده به صورت خودبه‌خود پپتیدها (اجزای سازنده حیات) را در قطرات آب خالص تشکیل می‌دهند. آنها معتقدند این کشف به تولید سریع‌تر داروها برای درمان ناتوان‌کننده‌ترین بیماری‌های انسان‌ها می‌انجامد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فناوران ایرانی موفق به طراحی و تولید دستگاه سنتز نانومواد به کمک شعله در مقیاس آزمایشگاهی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحقیقات جدید نشان می دهد سوزاندن گازهای طبیعی همراه نفت در مکان های استخراج نفت، گاز متان بیشتری نسبت به آنچه پیشتر تصور می شد، وارد جو زمین می کند که تاثیر شدیدتری بر تغییرات اقلیمی دارد.