شنبه 14 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان یک موسسه تحقیقات ژنتیک موفق شدند برای اولین بار با تدوین کامل‌ترین مجموعه اطلاعات ژنتیکی مربوط به کرم ابریشم از اسرار منشاء این کرم‌ها رمزگشایی کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فعالان حوزه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی کشورمان به‌رغم اینکه با محدودیت‌های متعدد داخلی و خارجی روبه‌رو هستند، اما همچنان پرقدرت تلاش می‌کنند تا اهداف خود را محقق کنند و نقشی در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند؛ همانطور که به گفته کارشناسان توانسته‌ایم به دستاوردهای قابل‌توجهی در این زمینه برسیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان اقیانوس‌شناسی در بررسی‌های جدید خود دریافتند فیتوپلانکتون‌ها ممکن است مواد مغذی را از طریق جریان گرداب‌های کوچک از منابع غنی استوایی دریافت کنند و این «رله تغذیه‌ای» می‌تواند به حفظ فرآیند ذخیره‌سازی کربن یاری رساند.

خبرگزاری مهر

قم - مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در خصوص حوادث و اغتشاشات اخیر، هتک حرمت به مقدسات و همچنین حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب بیانیه صادر کرد.

وب‌گاه عصر ایران

این جنین 72 میلیون ساله به نام بچه ینگلیانگ (Baby Yingliang) در صخره‌های کرتاسه گانژو در جنوب چین کشف شد و مشخص شد که تخم متعلق به یک اویراپتوروسور بوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر پروژه طراحی هواپیمای 72 نفره دانشگاه امیرکبیر با بیان این که کشور ما در سال 1410 دستکم به 366 فروند هواپیما نیاز دارد، گفت: در واقع نیاز کشور به 88 فروند هواپیما در کلاس 20-100 صندلی، 183 فروند در کلاس 100-210 صندلی و 95 هواپیما در کلاس بیش از 210 صندلی تا سال 1410 پیش بینی شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه امیر کبیر، سید حسن قدسی پور، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازدید از نمایشگاه پیشرفت‌های طراحی هواپیما جت مسافری 72 نفره با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دیرباز در اجرا و عمل پیشتاز بوده و اقدامات مهمی در راستای پیشرفت کشور به سرانجام رسانده است، گفت: قبل از انقلاب بنیان ماشین سازی اراک و تبریز توسط اساتید دانشگاه...

خبرگزاری مهر

قم - رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و با اقتداری که از رهبری و نیروهای مسلح سراغ داریم امنیت کشور سرآمد است ومردم هم باید حامی نیروی انتظامی باشند.

وب‌گاه عصر ایران

این عکس که بیشترین وضوح را درطول ماموریت جونو ناسا دارد از بخش خاصی از قمر اروپای سیاره مشتری ثبت شده است و نمایی دقیق از یک منطقه گیج کننده از پوسته یخی به شدت شکسته‌ی این قمر را نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از پیشرفت پروژه جت 72 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در صدد هستیم تا با حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه، زمینه را برای پیشرفت کشور در این صنعت فراهم کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مولکول‌های عنصر فلزی کمیاب نظیر نیوبیم را می‌توان به‌عنوان بلوک‌های ساختمانی مولکولی برای طراحی مواد ذخیره‌کننده الکتروشیمیایی انرژی استفاده کرد. مارک رامباران، از دپارتمان شیمی در دانشگاه اومئو، در پایان‌نامه خود روشی را برای تولید مواد جامد از محلول‌های آبی حاوی مولکول‌های نیوبیم در اندازه نانو به‌نام پلی اکسونیوبات‌ها ارائه می‌دهد. مارک رامباران...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که با پیگیری رییس این دانشگاه، 13 دانشجوی بازداشت شده شریف، آزاد می‌شوند.

خبرگزاری مهر

قم - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب همگان را به توجه و تبعیت از منویات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب دعوت کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت فرهنگی و اجتماعی و خانه فرهنگ دانشگاه علامه طباطبائی، بازارچه تولیدات دانشجویی در زمینه غذا و نوشیدنی، صنایع دستی، هنر‌های تجسمی، کتاب، نرم افزار و بازی برگزار می‌کند. مهلت ثبت نام برای شرکت در این بازارچه 11 تا 25 مهرماه 1401 و زمان برگزاری آن آبان ماه 1401 است.