شنبه 8 اردیبهشت 1403

آنروا: 84 درصد از تاسیسات و مراکز بهداشتی غزه آسیب جدی دیده است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آنروا: 84 درصد از تاسیسات و مراکز بهداشتی غزه آسیب جدی دیده است

اقتصادنیوز: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) اعلام کرد که 84 درصد از تاسیسات و مراکز بهداشتی و درمانی نوار غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی آسیب دیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این آژانس امروز (چهارشنبه) با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از مجموع 22 مرکز بهداشتی و درمانی زیر نظر آنروا، فقط چهار مرکز همچنان مشغول به فعالیت هستند و فعالیت سایر بخش های درمانی آژانس به دلیل ادامه بمباران و محدودیت های تحمیلی، متوقف شده است.

آنروا در این پست، تصویری از مرکز بهداشتی «شیخ رضوان» قبل و بعد از بمباران توسط رژیم صهیونیستی ضمیمه کرد و نوشت: تصاویر تکان دهنده قبل و بعد از بمباران های اسراییل، نشان دهنده میزان خسارت وارده به مرکز درمانی آنروا در شمال غزه است.

خبر مرتبط هشدار صریح بورل درباره کاهش بودجه آنروا / خطرناک و تهدیدکننده ثبات منطقه است

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به کاهش بودجه آنروا هشدار داد و آن را خطرناک و تهدیدکننده ثبات منطقه خواند.

اخیرا «سازمان پزشکان بدون مرز» نیز با هشدار درباره فروپاشی سیستم بهداشتی و درمانی غزه تاکید کرد: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و حتی بیمارستان ها نیز از بمباران در امان نمانده اند.

از سوی دیگر، سوخت به عنوان یک نیاز اصلی برای فعالیت بیمارستان ها، ب

دفتر «سازمان جهانی بهداشت» در مدیترانه نیز هشدار داد: اجساد در بیمارستان های غزه، بیش از گنجایش سردخانه های بیمارستان هاست و این امر منجر به یک فاجعه محیط زیستی و تهدیدی برای بهداشت عمومی در نوار غزه و خارج از این منطقه خواهد شد.

به دنبال ادامه تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، این بخش از خاک فلسطین به طور مداوم آماج حملات و بمباران های غیر انسانی اشغالگران صهیونست قرار داشته و این امر باعث فرسوده شدن مداوم کادر محدود پزشکی این منطقه اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای فوریت های پزشکی شده است که بی وقفه در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان از این وضعیت ناگوار هستند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین 15 مهرماه برابر با هفتم اکتبر 2023، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد کردند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از 27 هزار فلسطینی شهید و نزدیک به 67 هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آنروا: 84 درصد از تاسیسات و مراکز بهداشتی غزه آسیب جدی دیده است 2