جمعه 13 مهر 1403

آیا تابستان امسال آبی زیر پوست روستاهای قره باغ شیراز می دود؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیا تابستان امسال آبی زیر پوست روستاهای قره باغ شیراز می دود؟

شیراز - ایرنا - با ورود به فصول گرم، مشکلات پیش‌آمده در تأمین آب و ارائه خدمات به روستاهای اقماری قره‌باغ شیراز موجب گلایه‌مندی برخی از ساکنان این روستاها شده است، مدیرعامل آبفا شیراز با حضور در جمع اهالی این 14 مجموعه روستایی با مسئولین محلی و افراد ساکن روستاهای قره‌باغ دیدار کرد و پای درد دل و گلایه آن‌ها نشست.

بهمن بهروزی روز سه شنبه در جمع اهالی روستاهای قره باغ اظهار داشت: عدم زیرساخت مناسب، وجود شبکه‌های غیرمجاز آب به تعداد زیاد، درصد بسیار هدر رفت آب و نیز عدم وجود مخزن از مشکلات آب‌رسانی به این روستاها بوده است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز قول مساعد برای پیگیری و اقدامات مقتضی رفع مشکل مردم را داد و راهکارهای تامین آب این روستاها را بررسی کرد.

از زمان الحاق این مجموعه روستایی تاکنون 13 هزار کیلومتر شبکه آب در این مناطق اجرا شده است و در مجموع افزون بر 700 انشعاب آب واگذارشده است.

از سال گذشته تاکنون حدود 90 روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب شیراز بهره‌مند شدند.

حدود 40 روستا در حریم شهر شیراز قرار گرفته که در دهه اخیر با گسترش خشکسالی و افزایش سیل مهاجرت به سمت کلانشهر شیراز بخش قابل توجهی از این جمعیت مهاجر به دلیل نداشتن درآمد کافی توانایی خرید و اجاره منزل در شیراز را ندارند و به ناچار در حاشیه این کلانشهر و خصوصا در روستاهای واقع در حریم شیراز سکنی گزیده اند.

در حالی که این روستاها زیرساخت کافی برای ارائه خدمات به این حجم انبوه جمعیت را ندارند و به این دلیل روستاهای اطراف این کلانشهر اکنون با مشکلات زیادی از جمله تامین آب مواجه هستند.

دهستان قره باغ از توابع بخش مرکزی شیراز که حدود دو دهه پیش پنج هزار سکنه داشته امروز بیش از 50 هزار نفر جمعیت را در خود جا داده در حالی که گفته شده و مشاهدات بیانگر آن است اغلب امکانات و زیرساخت های این دهستان متناسب با جمعیت 20 سال پیش این محل است و امروزی نیست.

*س_برچسب‌ها_س*