شنبه 1 اردیبهشت 1403

آیت‌الله اختری: مقاومت فلسطین شجاعانه ادامه دارد

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
آیت‌الله اختری: مقاومت فلسطین شجاعانه ادامه دارد

رئیس کمیته حمایت از انقلاب فلسطین ریاست جمهوری با بیان این که مقاومت فلسطین شجاعانه ادامه دارد، گفت: ما باید غیورانه از مقاومت فلسطین دفاع کنیم و پشتیبان مردم مظلوم فلسطین باشیم.

خبرگزاری میزان - آیت الله محمدحسن اختری عصر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت حوزه مقاومت و فلسطین، با اشاره به ضرورت ایستادگی در برابر عادی سازی روابط کشور‌های مسلمان با رژیم صهیونیستی گفت: مقام معظم رهبری رسما اعلام کردند، عادی سازی روابط با اسرائیل جرم، حرام شرعی و خیانت به مسلمانان محسوب می‌شود و دیگر مسئولان کشور از جمله رئیس جمهور نیز این مسئله را مورد نکوهش قرار داده اند. رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین ریاست جمهوری افزود: زمزمه عادی‌سازی روابط بعد از ضعف و زبونی که در رژیم صهیونیستی در این یکی دو سال اخیر ایجاد شده است، رنگ و بوی بیشتری به خود گرفته است. وی تاکید کرد: اقدامات و دفاعیات مقتدرانه مقاومت فلسطین و مردم آن در برابر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی از خود نشان داده اند و رشادت‌های جدیدی که در همین یکی دو ماه اخیر به ملصه ظهور رساندند و برق شمشیرشان توانسته اسرائیلی‌ها را به پناهگاه بفرستد. آیت الله اختری بیان کرد: اخیرا امارات و بحرین ارتباطات رسمی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده و در برابر این حرکتشان شاهد محکومیت این عادی‌سازی از سوی دیگر کشورها، مسلمانان و علمای امت اسلامی هستیم. رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه باز هم شاهد زمزمه عادی سازی روابط برخی دیگر از کشور‌های مسلمان منطقه با رژیم صهیونیستی هستیم. چنانچه اخیرا مراکش و مغرب ارتباطات خود را با این رژیم برقرار کرده اند و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی را در کشور خود پذیرفته اند. وی گفت: درباره عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عراق نیز خبر‌هایی مطرح شده که با توجه به نظر مرجعیت عالی شیعه و اعتقادات مردم این کشور، عراق زیر بار این اقدام نمی‌رود، اما الجزایر روابط خود را با این رژیم جنایت کار از سر گرفته است.

آیت‌الله اختری افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی تلاش می‌کند تا ارتباطات خود با دیگر کشور‌ها را برقرار کرده و در این میان عربستان سعودی نقش پررنگی دارد که با مخفی نگه داشتن روابط دیرینه خود با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند دیگر کشور‌ها را به عادی سازی روابط با این رژیم تشویق کند و این طور می‌پندارد که با این حرکت‌ها می‌تواند رژیم صهیونیستی را نجات دهد و مقاومت مردم مظلوم فلسطین را بشکند. رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین ریاست جمهوری تصریح کرد: قطعا رژیم آل سعود در تشویق دیگر کشور‌ها برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی موفق نخواهد شد و این اقدامات و عادی سازی‌ها دردی را دوا نمی‌کند. وی با بیان این که روابط مصر و اردن با رژیم صهیونیستی سودی در برنداشت، گفت: هم اکنون هیئت‌ها و گردشگرانی که از رژیم صهیونیستی به مصر می‌روند با حفاظت شدید امنیتی سفر می‌کنند و جا به جا می‌شوند.

آیت‌الله اختری خاطر نشان کرد: لازم است به عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران، سمن‌های مردمی فعال و نیز بخشی از امت اسلامی تلاش کنیم جلوی این روند گرفته شود و از مقاومت فلسطینیان و مردم مظلوم این کشور کمک کنیم چرا که این اقدامات به نابودی رژیم صهیونیستی کمک می‌کند. رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین ریاست جمهوری یادآور شد: محمود عباس اخیرا در نامه‌ای به هند و پاکستان اعلام کرده می‌خواهیم در توافقات با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کنیم چرا که آن‌ها قطعنامه‌های بین المللی را زیرپا گذاشته و همچنان به اشغالگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین ادامه می‌دهند و شهرک‌های یهودی نشین در مناطق اشغالی می‌سازند. وی گفت: چند روز قبل در استانبول ترکیه اجلاسی از طرف گروه‌های طرفدار قدس برگزار شد و از ایران نیز نمایندگانی در این نشست شرکت کردند تا از مقاومت فلسطین دفاع کنند.

آیت‌الله اختری با بیان این که مقاومت فلسطین شجاعانه ادامه دارد، گفت: ما باید غیورانه از مقاومت فلسطین دفاع کنیم و پشتیبان مردم مظلوم فلسطین باشیم. رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین ریاست جمهوری تصریح کرد: سالی دو جلسه رسمی باید در کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین تشکیل شود که می‌توان بر اساس نیاز جلسات بیشتری را هم تشکیل داد و اعضا هم مقید هستند وظیفه خود را بر اساس مصوبات قانونی که به وزارت خانه‌ها ابلاغ شده است به جا بیاورند.