سه‌شنبه 12 تیر 1403

ائتلاف جدید مجارستان با این کشورها / قوی ترین گروه راست افراطی اتحادیه اروپا تشکیل می شود؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ائتلاف جدید مجارستان با این کشورها / قوی ترین گروه راست افراطی اتحادیه اروپا تشکیل می شود؟

اقتصادنیوز: ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان عصر امروز (یکشنبه) اعلام کرد که قصد دارد با یک حزب راست افراطی اتریش و حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری چک ائتلاف جدیدی تشکیل دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اوربان از تصمیم خود برای تشکیل ائتلاف جدیدی با «حزب آزادی» راست افراطی اتریش و حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری چک خبر داد و گفت که امیدوار است شرکای دیگر را جذب کند و به بزرگترین گروه راستگرای پارلمان اروپا تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر مجارستان که یک روز پیش از آغاز ریاست دوره‌ای کشورش بر شورای اتحادیه اروپا به مدت 6 ماه، به وین سفر کرده است، ایجاد ائتلافی تحت عنوان «میهن‌پرستان برای اروپا» متشکل از حزب خود (فیدس)، «حزب آزادی» اتریش و همچنین حزب «آنو» به ریاست اندری بابیس نخست‌وزیر سابق چک را مطرح کرد.

اوربان با بیان اینکه هدف ما تشکیل این گروه است، اظهار کرد: معتقدیم این ائتلاف پس از تشکیل در مدت کوتاهی به قوی‌ترین گروه راست در پارلمان اروپا تبدیل خواهد شد.

خبر مرتبط مجارستان راهش را از اتحادیه اروپا جدا کرد / شکست روسیه منفعتی ندارد

اقتصادنیوز: «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان اظهار داشت: رهبری اتحادیه اروپا در تلاش است تا این بلوک را به خصومت در اوکراین بکشاند تا روسیه را شکست دهد؛ این در حالی است که این شکست، منفعتی برای این قاره ندارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آنچه اروپایی‌ها می‌خواهند سه چیز یعنی صلح، نظم و توسعه است، افزود: اما آنچه امروز از پارلمان اروپا به آنها می‌رسد، جنگ، مهاجرت و رکود است.

طبق این گزارش، این ائتلاف جهت تشکیل گروه در پارلمان جدید اتحادیه اروپا به جذب قانونگذاران دست کم چهار کشور دیگر این اتحادیه نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر مجارستان پیش تر با بیان اینکه اتحادیه اروپا و اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هر هفته به جنگ با روسیه نزدیک‌تر می‌شوند، تاکید کرده بود: ناتو در تلاش برای خاموش کردن آتش با استفاده از آتش است.

خبر مرتبط خط و نشان مجارستان برای اروپا درباره روسیه

اقتصادنیوز: نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: روسیه باید بخشی از نظام امنیتی اروپا باشد.

مجارستان نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روابط گرم‌تری با روسیه دارد. این کشور به اوکراین سلاح ارائه نمی‌کند و اوربان نیز با انتقاد از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به کی‌یف، گفته است که چنین اقداماتی به تشدید جنگ دامن می‌زند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ائتلاف جدید مجارستان با این کشورها / قوی ترین گروه راست افراطی اتحادیه اروپا تشکیل می شود؟ 2
ائتلاف جدید مجارستان با این کشورها / قوی ترین گروه راست افراطی اتحادیه اروپا تشکیل می شود؟ 3