چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اتحادیه علمای مسلمان: اقدام امارات، هدیه بزرگی به اشغالگران صهیونیست است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اتحادیه علمای مسلمان: اقدام امارات، هدیه بزرگی به اشغالگران صهیونیست است

تهران - ایرنا - اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای از توافق امارات و رژیم صهیونیستی به عنوان پاداش بزرگی برای جنایات اشغالگران در قدس و علیه مردم فلسطین یاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اتحادیه جهانی علمای مسلمان شامگاه جمعه در این بیانیه از توافق امارات و رژیم صهیونیستی به عنوان یک خیانت بزرگ یاد کرده است.

در این بیانیه آمده است: توافقی که ضامن توقف اسرائیل برای الحاق بخشی از کرانه باختری باشد، در واقع به معنای به رسمیت شناخته شدن تلویحی بر حق اسرائیل برای گسترش حاکمیت خود بر کرانه اشغالی باختری است.

این اتحادیه از امت اسلامی خواست که در واکنش به این امتیازدهی و به واسطه یک طرح راهبردی و با اتخاذ یک موضع جدی و قاطع، ضمن رد این اقدام امارات، برای حفظ مسأله اول امت اسلامی و حقوق مردم فلسطین اقدام کنند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین از فلسطینیان خواسته است تا برای حفظ آرمان خود با تمام راه‌های موجود تلاش کنند.

این اتحادیه از تمام دانشمندان، متفکران و سیاستمداران نیز درخواست کرده تا به وظیفه خود در قبال اهداف فلسطین عمل کنند.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: چنین خیانتهایی که مانند کف عمل می‌کند و زودگذر است، نباید اراده امت اسلامی را تضعیف کند، چرا که این حق و حقیقت است که در پایان باقی‌خواهد ماند و پیروز می‌شود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه 23 مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسما روابط خود را عادی می‌کنند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

اقدام امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*