چهارشنبه 18 مهر 1403

اجاره بهای 24 مهدکودک استان زنجان بخشیده شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اجاره بهای 24 مهدکودک استان زنجان بخشیده شد

محمد محمدی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: صاحبان 24 مهدکودک استان زنجان اجاره بهای چند ماه را با مشارکت در پویش همدلی بخشیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 159 مهد کودک در استان زنجان فعالیت می‌کنند که 24 مالک به دلیل شرایط امروز جامعه و انتشار بیماری کرونا، اجاره بهای مهدکودک‌ها را بخشیده‌اند.

وی با بیان اینکه صاحبان مهدکودک‌ها با شرکت در پویش همدلی به این امر خیر مبادرت کرده‌اند، افزود: از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون مهدکودک‌های استان تعطیل هستند. این مسئول بیان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای مهدکودک‌های استان مالکان اقدام به این کار خداپسندانه کرده‌اند. مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد مهدکودک‌های استان زنجان استیجاری هستند که با بخشش کرایه و اجاره بها می‌توانند به فعالیت خود در صورت اعلام سراسری ادامه دهند. محمدی افزود: برخی مالکان نیز برای ادامه کار و عدم ورشکستگی مهدهای کودک به مدت 2 تا 3 ماه اجاره بهای خود را بخشیده‌اند که باید از این اقدام تقدیر کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات رسانی بهزیستی استان در پاتوق معتادان و کارتن خواب‌ها در زنجان، بیان داشت: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، اقدامات لازم در این مراکز انجام می‌شود. این مسئول ادامه داد: بسته‌های بهداشتی در این مراکز توزیع شده و غربالگری روزانه انجام می‌شود. مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تیم‌های سیار این سازمان به معتادانی که به مراکز کاهش آسیب و مراکز شبانه مراجعه نمی‌کنند، خدمات رسانی می‌کنند. محمدی با بیان اینکه 70 پاتوق به صورت روزانه سرکشی شده و تب سنجی معتادان انجام می‌شود، ادامه داد: تست کرونا و بسیاری از بیماری‌های شایع در بین معتادان گرفته می‌شود. وی گفت: با توجه به آشنایی بهبود یافتگان به پاتوق معتادان، این افراد به کمک بهزیستی استان زنجان آمده و در خدمات رسانی سهیم هستند. انتهای پیام /