چهارشنبه 18 مهر 1403

اجازه آیت الله حسینی زنجانی برای هزینه درصدی از خمس در فعالیت‌های جهادی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجازه آیت الله حسینی زنجانی برای هزینه درصدی از خمس در فعالیت‌های جهادی

زنجان - ایرنا - مسؤول گروه جهادی 313 استان زنجان گفت: بر اساس اجازه و موافقت آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی مقرر شد که در صورت انجام کار پسندیده و وظیفه شرعی پرداخت خمس مال اعضای این گروه و خیران علاقه‌مند، از طریق نماینده ایشان در گروه جهادی 313 بعد از پرداخت کامل خمس درصدی از آن با تایید مرجع عالیقدر به حساب گروه واریز شود تا در کارهای جهادی محرومیت‌زدایی مورد استفاده قرار گیرد.

حسن قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت رسمی گروه جهادی 313 زنجان از سال 97 آغاز شده است، افزود: البته پیش از آن نیز اعضای گروه در فعالیتهای جهادی، خیری و محرومیت زدایی فعالیت و مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 400 نفر از اقشار مختلف همچون دانشجو، دانش آموز، کارمند، کارگر و بازاری در گروه جهادی 313 زنجان فعالیت دارند و خیرین نیز در تامین هزینه ها پای کار هستند.

قربانی افزود: سال گذشته در جریان سیل فروردین ماه، گروه جهادی 313 زنجان، نخستین گروهی بود که توانست با حضور جهادگرانه اعضا، 12 واحد مسکونی را برای سکونت سیلزدگان آماده سازی کند.

وی به فعالیت های گروه جهادی 313 زنجان اشاره کرد و گفت: در طی سال به طور مستمر با حضور فعالانه اعضا و پشتیبانی خیران، اقدامات متعددی از جمله تهیه و توزیع بسته های غذایی به نیازمندان، تهیه کتاب و نوشت افزار و آموزش برای دانش آموزان مناطق محروم، پرداخت کرایه مستأجرانی که دچار مشکل هستند، انجام می شود.

مسؤول گروه جهادی 313 استان زنجان گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا نیز اعضای این گروه در کنار دیگر گروه ها با نام جهادگران زنجان در محلول پاشی و ضد عفونی معابر و تجهیز و راه اندازی نقاهتگاه‌ها مشارکت داشته و دارند.

قربانی اظهار داشت: به واسطه حضور و فعالیت خالصانه اعضا و پشتیبانی خیران، گروه جهادی 313 استان زنجان از گروه های موفق استان است و سال گذشته نیز در جشنواره ملی جهادگران کشور به عنوان گروه برتر شناخته شد.

مسوول گروه جهادی 313 زنجان که همزمان دبیری مجمع جهادگران استان را نیز عهده دار است، گفت: در زمان حاضر حدود 250 گروه جهادی در این استان فعال هستند و علاو ه بر آنها، 750 گروه جهادی محله محور نیز با محوریت پایگاه‌های بسیج در سطح استان شکل گرفته است

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی زیر نظر بسیج سازندگی اقدامات و فعالیت های خود را انجام می دهند، افزود: هسته اولیه شکل گیری گروه‌های جهادی با هدف محرومیت زدایی، از گروه‌های دانشجویی در سال 79 شکل گرفت.

قربانی گفت: علاقه مندان و خیران می توانند از طریق حساب های https://sapp.ir/grohejahadi313 در پیام رسان سروش، https://eitaa.com/jahadi313zanjan در پیام رسان ایتا و https://www.instagram.com/grohejahadi313zanjan در اینستاگرام، به صفحه و کانال های گروه جهادی 313 زنجان ملحق شوند و در جریان فعالیت های گروه قرار گیرند و نیز در صورت تمایل با حضور و یا کمک مالی، اعضا را در خدمت رسانی یاری کنند.

*س_برچسب‌ها_س*