پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اجتماعی

اجتماعی

وب‌گاه مشرق نیوز

بسیاری افراد تصور می‌کنند انرژی حاصل از کته در وزن مساوی از برنج آبکش بیشتر است درحالی که از نظر میزان انرژی و چاق‌کنندگی تفاوتی بین برنج کته و برنج آبکش وجود ندارد.

وب‌گاه الف

این روزها، فروش شهاب سنگ در بازار، تبدیل به امری عادی شده است و خرید و فروش در اکثر سایت‌ها به راحتی و با قیمت های بسیار بالا به انجام می‌شود.

وب‌گاه فرارو

غلظت گاز ناشی از سوخت گازوئیل و مازوت روز پنج‌شنبه به‌بالاترین میزان از ابتدای دهه 90 رسید. آلودگی‌هوای پایتخت سه رکورد خطرناک در 1401 زده است؛ آیا برای جلوگیری از «پیشروی آلودگی‌هوا به وضعیت بنفش»، سیاست زوداثر «دورکاری» اجرا خواهد شد؟

وب‌گاه فرارو

از جمعیت و تعداد غلامان و کنیزان در این دوره اطلاعات دقیقی در دست نیست و تعیین تعداد واقعی بردگانی که سالانه به هر طریقی وارد ایران می‌شدند بسیار مشکل یا حتی غیرممکن به نظر می‌رسد؛ چراکه تقریبا در هیچ منبعی به این مساله به‌عنوان موضوعی جداگانه پرداخته نشده و به آن بهایی داده نشده است و تنها به‌صورت تقریبی می‌توان برآوردی از تعداد غلامان و کنیزان در این دوره به‌دست آورد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هرسال با شروع فصل سرما و عواملی چون بروز بیماری های تنفسی و آلودگی هوا میزان استقبال برای اهدای خون کاهش می‌یابد، در حالیکه نیاز به خون همیشگی است و لازم است که در روزهای سرد سال نیازمندان به خون را فراموش نکنیم.

وب‌گاه فرارو

در روزگاری نه چندان دور، باغ‌های انار کوچه و پسکوچه‌های محله‌های تهران را قرق کرده بود و «انار» از میوه‌های اصیل پایتخت به حساب می‌آمد؛ باغ‌هایی که نام و هویت محله‌ها در کنار آنها معنا پیدا می‌کرد، ولی توسعه شهر و شهرنشینی جایی برای ماندنشان، باقی نگذاشت و امروز اغلب این باغ‌ها از بین رفته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

برخی بیماری‌ها تنها زمانی تشخیص داده می‌شوند که به میزان زیادی پیشرفت کرده‌اند، ضروری است که حتی به کوچک‌ترین علامت در بدن خود دقت کرده و در صورت ادامه‌دار شدن علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

وب‌گاه فرارو

مثلا محدوده مرکز شهر تهران مانند منطقه 11 و 12 قریب به 700 هزار موتورسیکلت به صورت روزانه در حال تردد می‌باشند و وضعیتی که در آن محدوده از نظر آلودگی هست وضعیت مناسبی نیست.

وب‌گاه فرارو

آقای زاکانی، شهردار تهران، پیش از این گفته بود که از سوی رئیس‌جمهور مسئولیت گرفته و حکم دارد که درباره آلودگی هوای تهران مسئول مستقیم باشد، اما بعدها هیچ خبری از این مسئولیت‌پذیری نشد، به ایشان تذکر هم داده‌ایم اما حالا گفته می‌شود که وظیفه این کار فقط بر عهده شهرداری تهران نیست و یک کار ملی است.

وب‌گاه فرارو

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا درمان پذیر است، گفت: در صورتی که افراد پس از تماس با پرندگان مرده علائم آنفلوآنزا را در خود مشاهده کردند باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وب‌گاه فرارو

تصاویری از جمع شدن خودروی مرسدس بنز به دلیل برخورد با یک درخت با سرعت 230 کیلومتر را ببینید.

وب‌گاه خبر آنلاین

اندیشه معاصر نوشت: خواص و فواید باور نکردنی موز سیاه شده که دور می اندازید. موز سالم را برای مهمان سرو می کنید و وقتی سیاه می شود هم آنها را دور می ریزید؟

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر جمعه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از محل تبصره 18 و 16 بالغ بر هزار میلیارد تومان تسهیلات تزریق شده است. وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه تعاون، کار و رفاه اقدامات خوبی در استان انجام شده است، اظهار کرد: تعهد اشتغال این استان در سال جاری 11...

وب‌گاه مشرق نیوز

کودک 6 ماهه سیرجانی که به سبب مصرف اشتباهی دارو دچار مسمومیت شده بود، به کما رفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به صورت سرزده از خوابگاه شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات دانشجویان قرار گرفت. در این بازدید نوری با حضور در اتاق‌های خوابگاه پسران پردیس شهید رجایی به گفتگوی صمیمی و صریح با دانشجویان پرداخت. وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این دیدار صمیمی با دانشجویان اظهار کرد: بازگشایی...

خبرگزاری تسنیم

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 10 هزار هنرمند صنایع‌دستی سال آینده بیمه تأمین‌اجتماعی می‌شوند.