شنبه 5 آبان 1403

اجرای آنلاین «رستاک»؛ امشب از تالار وحدت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای آنلاین «رستاک»؛ امشب از تالار وحدت

تهران - ایرنا - گروه موسیقی رستاک برای اجرای آنلاین امشب / شنبه 20 اردیبهشت در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، کنسرت آنلاین رستاک امشب ساعت 21 از تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این اجرای زنده را بدون پرداخت هزینه از تلویزیون تعاملی تیوا و اپلیکیش نوا تماشا کنند. اجرای امشب گروه موسیقی رستاک به سرپرستی و نوازندگی سیامک سپهری و خوانندگی سیدبهزاد و سید فرزاد مرادی شامل قطعات بارون (لری)، رعنا (گیلکی)، «هله مالی» (بوشهری)، «لاله لر»، سوزله (کردی) و واسونک (شیرازی) است. این اجرا به مناسبت هفته شیراز با همکاری شهرداری این شهر، بنیاد رودکی، تلویزیون تعاملی تیوا و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. اجرای گروه رستاک، پنجمین کنسرت آنلاین با حمایت بنیاد رودکی است.

 مبارزه با کرونا روی خط نت

از نخستین روزهای انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعاتی دارد اما استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات برای کاستن از تبعات منفی تلقی می‌شود.

در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با شب های عید نوروز آن را سخت تر کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.

برگزاری کنسرت‌های آن‌لاین و رایگان، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی آن‌لاین و استفاده هنرمندان موسیقی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی، تشویق مردم به در خانه ماندن از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*