پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

ادامه بارش باران تا روز شنبه آینده در برخی استان‌ها / پیش بینی وزش باد در پایتخت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ادامه بارش باران تا روز شنبه آینده در برخی استان‌ها / پیش بینی وزش باد در پایتخت

سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی و رگبارهای تابستانه در 18 استان خبر داد و اعلام کرد: آسمان پایتخت امروز صاف و قسمتی ابر، همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان همچنین جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، قزوین، تهران، البرز و مازندران، رشد ابر، بارش پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

فردا برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، جنوب غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار پراکنده، باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است. روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده، آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف و آفتابی است و فقط در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود. امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق استان‌های ایلام و خوزستان، احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین در طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و خراسان جنوبی با توجه به وزش باد شدید، پدیده گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا درو از انتظار نیست. آسمان تهران امروز صاف و قسمتی ابر، گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداکثر و حداقل دما 38 و 27 درجه خواهد بود. شهرکرد با دمای 15 درجه بالای صفر و همدان 14 درجه بالای صفر خنک‌ترین و اهواز با دمای 46 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان است. انتهای پیام