چهارشنبه 18 مهر 1403

ادامه تعطیلی کتابخانه‌های عمومی زنجان تا 26 اردیبهشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ادامه تعطیلی کتابخانه‌های عمومی زنجان تا 26 اردیبهشت

زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه عمومی استان زنجان گفت: با توجه به تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا، تعطیلی کتابخانه‌های عمومی این استان تا 26 ادیبهشت جاری ادامه دارد.

امیرعلی نیکبخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها همچنان در بستر فضای مجازی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مسؤولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیگیر بازگشایی کتابخانه‌ها با در نظر گرفتن نکات بهداشتی و فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم هستند تا مطابق مقررات و ضوابط ستاد ملی، کتابخانه‌ها خدمات حضوری به مراجعان را از سر بگیرند.

گفتنی است از اسفندماه سال گذشته و با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز ارائه خدمات فیزیکی به اعضا را تعطیل کردند.

مدیرکل کتابخانه عمومی استان زنجان اظهار داشت: شهروندان در این روزها که ماندن در منزل از سوی مراجع بهداشت و سلامت توصیه می شود، می توانند با مطالعه و خواندن کتاب استفاده بیشتری از اوقات خود ببرند.

نیکبخش با بیان اینکه هم اکنون حدود 85 هزار نفر در این استان معادل 8.5 درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند، گفت: این میزان بیش از 2 برابر میانگین کشوری است.

در استان زنجان 97 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که 36 باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*