یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ادامه عقب نشینی ارز / دلار وارد کانال 45 هزار تومان شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ادامه عقب نشینی ارز / دلار وارد کانال 45 هزار تومان شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت دلار در یک روند نزولی به کانال 45 هزار تومان بازگشت؛ بنابراین گزارش در لحظه تنظیم این خبر (ساعت 14) هر دلار آمریکا در بازار غیر رسمی 45 هزار و 700 تومان توسط دلالان و واسطه گران غیر رسمی فروخته می‌شود همچنین در کانال 44 هزار تومان خریداری می‌شود. صرافی‌های معتبر اما هر دلار آمریکا را 45 هزار و 300 تومان فروخته و در کانال 44 هزار تومان می‌خرند....

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت دلار در یک روند نزولی به کانال 45 هزار تومان بازگشت؛ بنابراین گزارش در لحظه تنظیم این خبر (ساعت 14) هر دلار آمریکا در بازار غیر رسمی 45 هزار و 700 تومان توسط دلالان و واسطه گران غیر رسمی فروخته می‌شود همچنین در کانال 44 هزار تومان خریداری می‌شود.

صرافی‌های معتبر اما هر دلار آمریکا را 45 هزار و 300 تومان فروخته و در کانال 44 هزار تومان می‌خرند. دلیل نزدیک شدن نرخ صرافی‌ها و دلالان شدت ریزش بازار است، بطوریکه دلالان نیز ریسک خرید در رقم‌های بالا را نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند در شرایط کنونی با احتیاط رفتار کنند.

بر این اساس، روند نزولی بازار ارز حدود 10 روز است که آغاز شده است و در این مدت دلار حدود 15 هزار تومان عقب نشینی را در بازار غیر رسمی و آزاد تجربه کرده است. امروز با توجه به اعلام خبر توافق بین کشورمان و عربستان شدت ریزش بازار بیشتر شد.

دلار به زیر 40 هزار تومان می‌رسد کامران سلطانی‌زاده عضو شورای‌عالی کانون صرافان در رابطه با شرایط بازار ارز در روز جاری اظهار داشت: امروز برخلاف روز‌های گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید دلار نیست و دلار با 45 هزار و 500 تومان خریداری ندارد. وی تاکید کرد: در ادامه کاهش قیمت ارز که از هفته گذشته شروع شده پس از توافق با عربستان شدت کاهش نرخ ارز در بازار شدت بیشتری یافته است و پیش‌بینی می‌شود این رود ادامه‌دار خواهد بود و دلار به کانال 30 هزار تومان هم خواهد آمد.

سلطانی زاده گفت: به مردم توصیه می‌کنیم توجه داشته باشند که کانال‌های تلگرامی به صورت کاذب نرخ‌های دلار را بالا نگه می‌دارند تا از این طریق جلوی ضرر بیشتر دلالان را بگیرند و دلار خود را با نرخ‌های بالا بفروشند. عضو شورای‌عالی کانون صرافان تاکید کرد: نرخ‌هایی که در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود معمولاً 1000 تا 2 هزار تومان بالاتر در حال نرخ‌سازی است.