دوشنبه 16 مهر 1403

ادیب زاده: نیروهای مسلح مانع از تعرض به خاک ایران خواهند شد / بر طبق بیانات رهبری، دفاع از فلسطین و لبنان، واجب کفایی است

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ادیب زاده: نیروهای مسلح مانع از تعرض به خاک ایران خواهند شد / بر طبق بیانات رهبری، دفاع از فلسطین و لبنان، واجب کفایی است

معاون مرکز وکلای قوه قضائیه کشور بر مشروع بودن اقدامات ایران علیه اسرائیل براساس قطعنامه 3314 سازمان ملل، اشاره کرد و گفت: از یک طرف کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان و غزه و از طرف دیگر روحیه غاصبانه رژیم صهیونیستی، خوی درندگی و سگ‌صفتی او را برای همه دنیا روشن و آشکار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز جمعه (13 مهرماه)، در اجتماع عظیم و پر شکوه مردم در نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران، اتحاد و همبستگی مسلمانان را موجب برخورداری از رحمت و عزت الهی و پیروزی بر دشمنان خواندند و تأکید کردند: «بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین بین‌الملل، کار درخشان نیروهای مسلح ایران در مجازات رژیم خون‌آشام صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بود و جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه احساس کند، بدون تعلل یا شتاب‌زدگی، با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.»

در همین راستا، یوسف‌رضا ادیب‌زاده، معاون مرکز وکلای قوه قضائیه کشور در گفت‌وگویی با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در نمازجمعه نصر، بر مشروع بودن اقدامات ایران براساس قطعنامه 3314 سازمان ملل تاکید کرد و گفت: همانطور که مستحضر هستید رهبر انقلاب فرمودند که حزب الله خط مقدم دفاع از جمهوری اسلامی و همه ملت های این منطقه است.

وی ادامه داد: برای رژیم صهیونیستی، دین، آیین، مسجد، کلیسا، شیعه و سنی فرقی ندارد و یک رژیم نژادپرست، خبیث، متجاوز و سفاک محسوب می‌شود. این رژیم اگر مانعی را بر سر راه خود نبیند، جنایات خود را از هیچ گروه و ملتی دریغ نمی‌کند. رژیم سفاک صهیونیستی در روز جمعه 6 مهر ماه، بخش جدیدی از حملات خود را در منطقه ضاحیه جنوبی لبنان و بیروت آغاز کرده و در همین راستا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به شهادت رسید.

خوی درندگی و سگ‌صفتی اسرائیل برای همه دنیا روشن و آشکار شده است

ادیب‌زاده با اشاره به بیانات رهبری درباره جنایت علیه مردم مظلوم و بی‌فاع لبنان گفت: حضرت آقا نیز در این خصوص فرمودند که اقدامات رژیم صهیونیستی مدام تکرار می‌شود. از یک طرف کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان و غزه و از طرف دیگر روحیه غاصبانه رژیم صهیونیستی، خوی درندگی و سگ‌صفتی او را برای همه دنیا روشن و آشکار کرده است. اقدامات 100 ساله اسرائیل در فلسطین و جنایات اخیر او در یمن و لبنان نشانه این است که این رژیم به دنبال طرح‌های ایدئولوژیک خودش در مطنقه است.

معاون مرکز وکلای قوه قضائیه کشور تاکید کرد: یعنی به گونه‌ای این هدف را طراحی کردند که دانش‌آموزان و دانشجویان را در مدرسه و دانشگاه طوری تریبت کنند که دانش‌آموزان فلسطین و کشورهای همجوار خود نتوانند آزادی عمل داشته باشند. با این حال، ملت عزیز این کشورها بیدار هستند و با شهادت سید حسن نصرالله و فرماندهان مقاومت، این جبهه تنها ضعیف نشده که انگیزه مضاعفی برای دفاع از خاک و میهن خودشان کسب کرده‌اند.

به خاک لبنان برویم تا از مردم آنان دفاع کنیم

وی افزود: حضرت‌آقا در بیانات خودشان فرمودند که دفاع از ملت فلسطین، غزه و لبنان در مقابل اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی از واجبات کفایی است یعنی این خط‌مشی را به همه ملت‌های مسلمان کردند که از سرزمین خودشان دفاع کنند تا اسرائیل بیشتر از این نتواند در منطقه و کشورهای مسلمان همجوار فلسطین مانور بدهد.

ادیب‌زاده تاکید کرد: رفتار ددمنشانه آمریکا و اسرائیل روح مقاومت را در دنیای اسلام زنده و ارزش جهاد را بیشتر کرده است. همانطور که حضرت آقا فرمودند، جوانان مسلمان در همه کشورهای اسلامی باید بدانند راه مقابله با گرگ وحشی رژیم صهیونیستی و تجاوزگری این شیطان بزرگ جز مقاومت فداکارانه نیست. یعنی همه اقدامات خود را به کار گرفته و حتی در جنگ به خاک لبنان برویم تا از مردم آنان دفاع کنیم. زیرا اسرائیل با این روشی که در پیش گرفته است، تنها مصر، عراق، اردن و... او را ارضا نمی‌کنند که به دنبال این است که مانع آسایش مردم ایران شود. اما جمهوری اسلامی به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیدار است و نیروهای مسلح بیدار ما نیز مانع از تعرض به خاک عزیزمان خواهند شد.

27215

کد خبر 1967470
ادیب زاده: نیروهای مسلح مانع از تعرض به خاک ایران خواهند شد / بر طبق بیانات رهبری، دفاع از فلسطین و لبنان، واجب کفایی است 2