دوشنبه 16 مهر 1403

از صدف بیوتی تا حبیب مفتاح بوشهری!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
از صدف بیوتی تا حبیب مفتاح بوشهری!

با عنایت به ویژگی های فردی و شخصیتی افرادی همچون خانم صدف بیوتی و حبیب مفتاح بوشهری، اگر این افراد اصالتا آمریکایی و یا فرانسوی بودند، قوانین حاکم در آن کشورها و همچنین نحوه نگرش جامعه غربی به ایشان، اجازه نمی‌دادند که در آن جامعه، نقشی فراتر از یک آرایشگر و یا یک تنبک زن را ایفا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ محمد صادق جعفری کارشناس ارشد جامعه شناسی با اشاره به فعالیت های برخی از پیج های ضدانقلاب خارج نشین در مطلب ارسالی به پایگاه خبری تحلیلی سپاس خبر نوشت:

سال های مدیدی است که رسانه های فارسی زبان مستقر در خارج از کشور در تلاش جهت کاهش ظریب نفوذ و در نهایت از بین بردن اعتبار رسانه های ملی و رسمی جمهوری اسلامی در اذهان عمومی می باشند؛ رسالتی که در واقع از جانب اتاق فکر سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی، آمریکا وپادوهای منطقه ای و اروپاییشان برای این شبکه های فارسی زبان تعریف و تعیین گردیده است.

در همین راستا دیگر کارویژه تعیین شده برای این رسانه ها، تبدیل کردن قشر سلبریتی ها به عنوان مرجع جامعه در تمام شئونات اجتماعی، سیاسی و غیره می باشد؛ حال با اعتبار زدایی از رسانه های رسمی و ملی و سپس تبدیل نمودن سلبریتی ها به عنوان الگو و همچنین مراجعی ذی صلاح (به قول خودشان) جهت رجوع مردم به ایشان در همه رویداد های اجتماعی، سیاسی و حتی مسائل شخصی، افسار هدایت برخی از چهره های هنری، ورزشی و تعدادی از اینفلوئنسر ها توسط همان نهاد های امنیتی متخاصم به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دست گرفته شده و ایشان را در مسیر مطلوب خود راهبری می نمایند.

انگیزه هر سلبریتی و یا اینفلوئنسر به فراخور منافع وی جهت بازی در زمین دشمن متفاوت می باشد؛ فردی از ایشان با انگیزه دریافت مجوز اقامت در فلان کشورخارجی، فردی دیگر به دلیل راهیابی آثار وی در جشنواره های خارجی، دیگری به علت دریافت وجوهاتی از جنس دلار و... فعالیت می نمایند.

لذا در همین اغتشاشات صورت گرفته اخیر به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی در برخی از نقاط کشور، فردی با شهرت صدف بیوتی، ساکن شهر سانفرانسیسکو آمریکا، که پیشه و حرفه ایشان تعلیم آرایش صورت بانوان بوده و از همین رهگذر جهت انتشار استوری های تبلیغاتی در صفحه اینستاگرام خود با حدود چهار میلیون نفر دنبال کننده، برای هر استوری حدود سه هزار دلار دستمزد می گیرد؛ (که بنابر اذعان وی، ایشان از همین طریق روزی حدود پانزده هزار دلار درآمد کسب می نماید) با انتشار مطالبی در صفحه اینستاگرام منتسب به خود، مخاطبینش را تشویق به آشوب، اغتشاش و بر هم زدن نظم عمومی می نمود. خانم صدف بیوتی آرایشگر، در پاره ای از استوری های خود در قامت یک صحنه گردان، در این اغتشاشات ظاهر شده و سعی در تحریک هرچه بیشتر و هدایت اغتشاشگران جهت انجام خرابکاری هایی قابل بهره برداری برای رسانه های معاند را داشته است.

در حین برخی رخداد های امنیتی اخیر در سطح کشور، از جمله حادثه آتش سوزی زندان اوین، خانم صدف بیوتی در وضعیت های اینستاگرام خود به نحوی اقدام به خط دهی به مخاطبانش می نمود، که از نظر قاطبه افراد صاحب نظر در حوزه های امنیتی، مضامین ارائه شده در وضعیت های وی، بیانگر آماده شدن مطالب ازاتاق فکر سازمان های جاسوسی و امنیتی کشورهای متخاصم بوده و به جهت انتشار در اختیار چنین افرادی قرار داده می شود.

مشارالیه، انگیزه خود از اقدامات موصوف را، دلسوزی ایشان برای مردم ایران بالاخص شهروندان نقاط محروم کشور توصیف می نماید! فردی که با توضیحات فوق سالیانه حدود صد و شصت و هشت میلیارد تومان درآمد داشته و می توانسته طی سال های اخیر با آن سرمایه، ده ها بیمارستان، مدرسه و یا خیریه در نقاط محروم کشوربسازد؛ علی ای حال چقدر می تواند در ادعای خود صادق باشد؟!

با تمرکز و توجه به شواهد موجود از فعالیت مجازی قشر مزبور، در می یابیم، طی اجماع و هماهنگی هایی مشترک مابین سرویس های امنیتی کشور های متخاصم، این سرویس ها در حوادث اخیر سر نخ های این عروسک های خیمه شب بازی را در دست گرفته، دست به ابداعی جدید زده و سعی بر آن دارند که به منظور ایجاد و گسترش اغتشاشات در اقصی نقاط کشور، از اینفلوئنسر و یا سلبریتی های بومی و شناخته شده آن منطقه بهره برداری نمایند.

در همین رابطه فردی به نام حبیب مفتاح بوشهری که شغل و تخصص وی نواختن ساز های کوبه ای و تنبک بوده و در حال حاضر ساکن کشور فرانسه می باشد؛ (کشوری که از گذشته تا کنون در دشمنی با جمهوری اسلامی از هیچ کوششی فروگذار ننموده است)؛ مسئولیت ترویج خشونت، نفرت پراکنی و ایجاد اغتشاش در شهر بوشهر، توسط دولت مزبور به وی واگذار گردیده است.

حبیب مفتاح بوشهری! فردی که نه بهره ای از تحصیلات علمی و فرهیختگی دارد و نه نشانه ای از وجدان و شرافت در وجود وی دیده می شود؛ شخصی که با بهره گیری از عدم آگاهی و هیجان زدگی اندکی از جوانان بوشهر، برای اربابان و کارفرمایان خود خوش خدمتی نموده و قصد دارد از این نمد برای خود کلاهی بدوزد؛ و در این میان تنها چیزی که برای وی اهمیتی نداشته و ندارد، سرنوشت و عاقب جوانان فریب خورده توسط ایشان می باشد.

با مراجعه به تاریخ، نامبرده حتی از شعبون بی مخ ها هم از حیث شرافت در مرتبه ای پایین تر قرار دارد؛ چراکه شعبون بی مخ در واقعه 28 مرداد، اگر تعدادی از مردم فریب خورده را، تحریک به شورش علیه دولت مردمی مصدق می نمود، خود پیش از همه در میانه میدان حضور یافته و در پیامد های اقدامات غیر قانونی توصیه شده توسط خود، با سایرین شریک می شد!

علی ای حال با عنایت به ویژگی های فردی و شخصیتی افرادی همچون خانم صدف بیوتی و حبیب مفتاح بوشهری، اگر این افراد شخصیتی اصالتا آمریکایی و یا فرانسوی بودن، قوانین حاکم در آن کشور ها و همچنین نحوه نگرش جامعه غربی به ایشان، اجازه نمی دادند که در آن جامعه، نقشی فراتر از یک آرایشگر و یا یک تنبک زن را ایفا کنند.

انتهای پیام /