چهارشنبه 18 مهر 1403

استاندار زنجان: قدس نماد فلسطین و محور وحدت مسلمانان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: قدس نماد فلسطین و محور وحدت مسلمانان است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: قدس شریف محل زندگی و بعثت انبیای الهی، اولین قبله مسلمانان، مرکز ادیان آسمانی از ابتدا تاکنون، سمبل و نماد فلسطین و محور وحدت همه مسلمانان جهان است.

فتح الله حقیقی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، به اهمیت سرزمین قدس اشاره کرد و افزود: از نظر حقوقی نیز قدس به اذعان قطعنامه های سازمان ملل متحد شهر اشغال شده است و خواسته این سازمان هم دایر بر عقب نشینی و خروج اسراییل از این اراضی اشغالی است.

وی یادآورشد: به لحاظ مذهبی تاریخ و وجدان عمومی گواهی می‌دهند، قدس شهر سمبلیک برای مسلمانان است که صهیونسیم با طمع ورزی و دیدگاه شوم خود آن را در اختیار گرفته است.

حقیقی با تاکید بر اینکه از نظر حقوقی و مذهبی قدس همیشه متعلق به جهان اسلام بوده است، یادآورشد: صهیونیستها همواره دوام و بقای خود را به شهر مذهبی قدس گره زده اند و بارها سردمداران آنها اعلام کرده اند که اسراییل بدون قدس بی معنی است.

وی افزود: غرب و صهیونیسم همیشه با کمک کشورهای خود فروخته در تلاش بودند تا قدس را به طور کامل در اختیار خود بگیرند و بر منطقه خاورمیانه حاکم شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تلاش غرب و صهیونیسم برهم زدن وحدت و زیرسوال بردن بصیرت و غیرت مسلمانان است، تصریح کرد: آنها سعی دارند نبرد و جنگ بین صهیونیسم و فلسطینیان را تا حد یک نزاع قومی و نژادی بین اسراییل و اعراب نزول داده وآن را در جهان جان بیندازند.

وی با اشاره به اهیمت و جایگاه راهبردی قدس شریف برای تمام مسلمانان یادآورشد: امام راحل 16 مرداد سال 58 از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی دفاع از مردم مستضعف به خصوص مردم قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر جمهوری اسلامی عنوان کردند و در همین راستا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس و دفاع از آرمان فلسطین نامگذاری کردند.

حقیقی گفت: این ابتکار امام راحل بی‌نظیر و فوق‌العاده بود که دشمنان اسلام، رژیم صهیونسیتی و غرب به شدت غافلگیر شدند.

وی همچنین این ابتکار امام راحل را وحدت آفرینی بین مسلمانان خواند و افزود: امام با این اقدام اساسی خود به رژیم صهیونیستی، غرب و همه نوکران آنها فهماند که از این پس موضوعی مثل قدس و فلسطین و دفاع از تمام مظلومان، موضوع همه جهان است و در یک جغرافیا نمی گنجد.

حقیقی خاطرنشان کرد: امروز آثار این ابتکار بی بدیل امام راحل در خصوص قدس شریف را به خوبی متوجه می شویم که موجب شد ائتلاف بین استکبار و اسراییل و برخی از رژیم های خود فروخته منطقه که تلاش داشتند فلسطین را از اولویت اول دنیای اسلام خارج کنند، عقیم ماند.

وی با تبیین خیانت روسای کشورهای خود فروخته در تلاش برای به منصه ظهور رساندن این اقدام ناجوانمردانه، اظهار داشت: تلاش این دولتها برای خارج کردن فلسطین از اولویت جهان اسلام امروز نزد افکار عمومی زیرسوال رفته و در بین مردم خود نیز جایگاهی از این باب ندارند.

استاندار زنجان تصریح کرد: اگر جنایت این خائنان نبود امثال ترامپ این غلط و اشتباه تاریخی را مرتکب نمی شد که قدس را پایتخت خود معرفی کند و آن را از تل آویو به قدس تغییر داده، کشورهای منطقه را مستعمره خود بداند و با آنها از سر غرور و تکبر رفتار کند.

حقیقی تاکید کرد: امروز این ادعای آمریکا که در منطقه خاورمیانه برای اسراییل نباید رقیبی باشد، به جک تبدیل شده است و غیرت اسلامی در برابر خیانت سازشکاران به طور روز افزون جلوه و نمود یافته است و هر روز این غیرت نشو و نمای بیشتری می یابد.

وی افزود: نقشه ای که آمریکا برای تقویت اسراییل و کشورهای خود فروخته کشیده بود تا ایران را منزوی کند امروز در منطقه و عرصه بین الملل رنگ باخته است.

استاندار زنجان گفت: ناتوانی حامیان رژیم صهیونیستی در ارتباط با حمایت از این رژیم هم اکنون به بخش مهمی از چالش های موجود آنها تبدیل شده است.

وی یادآورشد: امروز فلسطین مسله تمام دنیای اسلام شده است و بیداری اسلامی نزد مسلمانان و حذف چهره های خودفروخته از معادلات سیاسی در منطقه موضوع بسیار مهمی است که از آثار و برکات بسیار مهم نامگذاری روز قدس است.

حقیقی با بیان اینکه امروز آمریکا و غربی ها عربده می کشند تاکید کرد: این حقیقت بارز شده که وضعیت خاورمیانه براساس نقشه آمریکا پیش نمی رود، آنها میلیاردها دلار در حوزه داعش و کشورهای منطقه هزینه کردند و در همه شرایط به زمین بایر خوردند.

وی به شیطنت‌های آمریکا در خلیج فارس و به شهادت رساندن بهترین فرزند ایران و سردار رشید کشورمان با هدف وادار کردن ایران به عقب نشینی از مواضع خود اشاره کرد و گفت: ولی مردم بزرگ ایران عکس العمل مهمی در مقابل این اقدام از خود نشان دادند و کشورهای منطقه و وجدان عمومی نیز در برابر آمریکا واکنش نشان دادند.

حقیقی افزود: این اقدامات نشان داد که طرح آمریکا در کنترلش بر خاورمیانه موفقیتی نداشت و به رغم شیطنت ها و هزینه های بسیار، عملا زمین گیر شد و حتی نتوانست وحدت مسلمانان به خصوص مردم شریف ایران را بر هم زند.

وی اظهارداشت: امروز اراده مردم ایران بر قدرتهای جهان ثابت شده است و پروژه امنیتی سازی و ایران هراسی از بین رفته است اما باید هوشیار بود که این تهدیدات دشمن با صلابت تمام پا برجاست و همچنان تمام تلاش خود را به کار می بندد.

استاندار زنجان بابیان اینکه آنها می دانند ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست اما به دلیل شکست طرح اصلی خود و شکست طرح خاورمیانه است که سیاست تشنج آفرینی در منطقه را درپیش گرفته اند افزود: امروز تبدیل وحدت مسلمانان از سطح ملی به جهانی و حفظ آن برای آمریکا قابل تحمل نیست و به همین دلیل تهدیدات اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ایدئولوژیکی می کند.

حقیقی تصریح کرد: آمریکا و صهیونیسم و غاصبان فلسطین باید بدانند به دلیل کرونا مسلمان جهان به خصوص مردم ایران از منویات امام راحل و فرزند شایسته ایشان مقام معظم رهبری دست نمی کشند بلکه اهداف ثابتی دارند.

وی بابیان اینکه ما راضی به آسیب هیچ کسی از این بیماری نیسیتم گفت: اما آمریکا در مدیریت این بیماری نیز ناتوان بوده و وضعیت وخیمی دارد ولی به رغم تحریم ناجوانمردانه کشورمان ما توفیق بزرگی در منطقه کسب کرده ایم. حقیقی تاکید کرد: غاصبان باید بدانند اهداف همان اهداف امام راحل و رهبری است و فراموش نمی شود و مردم ایران و مردم شریف استان زنجان اهداف مقدس خود را هموراه با قدرت پی می گیرند و آن را فراموش نمی کنند و از عمق وجود خود بر اندیشه، فکر و آرمانهای امام راحل و منویات فرزند ایشان پایبند هستند.

وی ادعای وزیر امور خارجه آمریک امبنی بر اینکه اجتماعت روز قدس ساختگی است را پوچ و مضحک خواند و خاطرنشان کرد: مردم با هوشمندی نقشه استکبار و استبداد را در تمام موضوعات به خصوص موضوع قدس با ناکامی مواجه می کنند.

حقیقی یادآور شد: موفقیت و استمرار نظام جمهوری اسلامی در دنیای اسلام سایه وحدت و اتحاد افکنده است و دشمن تلاش می کند و دشمن از این اتحاد وهمبستگی در هراس است.

وی افزود: خواب بر هم زدن وحدت مسلمانان جهان در موضوع قدس هرگز تعبیر نخواهد شد و پیام مسلمانان همیشه این بوده که نتیجه تجاوز، قتل و آدم کشی شکست است و امیدواریم این شکست همچنان تمام و کمال به عینیت تبدیل شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*