چهارشنبه 18 مهر 1403

استاندار زنجان: نمونه‌گیری سرپایی شمار مراجعان به بیمارستان‌ها را به حداقل رساند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: نمونه‌گیری سرپایی شمار مراجعان به بیمارستان‌ها را به حداقل رساند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: نمونه گیری از بیماران سرپایی مشکوک به کرونا در زنجان مطلوب بود به طوریکه با اجرای آن شمار مراجعان به بیمارستان‌های استان در این روزهای شیوع کرونا به حداقل رسید.

فتح الله حقیقی روز دوشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: یافته های طرح نمونه گیری از بیماران سرپایی برای بیماریابی کرونا که به طور پایلوت در استان زنجان اجرا شد، در ستاد ملی مورد بحث قرار گرفت و رییس جمهوری از نحوه اجرا و نتایج بدست آمده از آن ابراز رضایت کرد. وی یادآورشد: از زمان اجرای طرح نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا چهار هزارو 363 مورد آزمایش انجام و نتایج تست 20 درصد این جمعیت مثبت اعلام شد و برخی از آنها در منزل و برخی دیگر نیز در نقاهتگاه‌ها تحت نظر و درمان قرار گرفتند.

حقیقی اظهار داشت: در حال حاضر روند شیوع ویروس کرونا در استان زنجان مدیریت شده و بر همگان وظیفه است پروتکل های اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند.

استاندار زنجان تاکید کرد: همه نتایج مطلوب به دست آمده را مرهون تلاش شبانه روزی کادر درمان استان و همراهی مردم و اصناف هستیم. وی تصریح کرد: مردم استان زنجان در مرحله اول طرح غربالگری مشارکت بالایی داشتند و مرحله دوم آن نیز آغاز شده است که امیدواریم باز هم مردم همراهی لازم را در اجرای آن داشته باشند.

حقیقی همچنین با قدردانی از همراهی مردم و اصناف منصف استان که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند، گفت: همچنان مردم باید برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند و درصورت ضرورت حضور در اماکن عمومی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*