دوشنبه 9 مهر 1403

استاندار: هدف گذاری اضطراری برای شرایط بحرانی در تهران ارائه شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: هدف گذاری اضطراری برای شرایط بحرانی در تهران ارائه شود

تهران - ایرنا - استاندار تهران با بیان اینکه در قانون جدید مدیریت بحران کشور وظایف دستگاه ها مشخص شده است افزود: باید هدف گذاری اضطراری برای شرایط بحرانی و بلایای طبیعی در استان ارائه شود.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در جلسته ستاد مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: باید دستگاه ها بر اساس برنامه ریزی ها، تدابیری از قبل بیاندیشند تا در زمان بروز بلاهای طبیعی، مشکلات و سختی ها برای مردم به حداقل برسد.

وی افزود: برای همه بلاهای طبیعی، از نظرعلم نقطه نظرات و راهکارهایی ارائه شده است تا با اجرای آن، اطمینان و آرامش برای مردم ایجاد شود.

استاندار تهران با بیان اینکه هم افزایی و همفکری بین تیمی در دستگاه های تهران وجود دارد گفت: باید دستگاه های همکار مشخص شوند تا در زمینه بحران با موازی کاری و مشکل روبرو نشویم.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها وظیفه خطیری بر عهده دارد از این رو باید عقب ماندگی ها را برطرف و بازنگری کرد.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: باید سنجش صورت گیرد تا مشخص شود کدام بیمارستان ها و مکان های اسکان اضطراری در مقابل زلزله و سایر بلایای طبیعی، مستحکم است و در شرایط بحرانی آذوقه و دارو به اندازه کافی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد بلاهای طبیعی در کشور ایران رخ می دهد گفت: استان تهران نیز دارای گس های فعال است از این رو نیازمند همکاری و همفکری در حوزه مدیریت بحران هستیم.

استاندار تهران افزود: بخشی از تراکم جمعیت کشور در استان تهران وجود دارد در همین رابطه باید از قبل برنامه ریزی های مدیریتی صورت گیرد تا دچار مشکل نشویم.

وی با تاکید بر اینکه درکشورمان متخصصان در همه حوزه ها فعال هستند گفت: امروز شاهد هستیم که کشورمان بعد از آلمان از نظر تعداد بهبودیافتگان آمار خوبی داشته و این نشانگر توانمندی در عرصه های علمی و پزشکی است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 171 هزار و 789 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 72 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 8281 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا افزود: بر اساس این گزارش ها تاکنون 134 هزار و 349 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. 2596 نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

*س_برچسب‌ها_س*