شنبه 7 مهر 1403

استاندار کرمان: برای خرید و صادرات پسته مشکلی نداریم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار کرمان: برای خرید و صادرات پسته مشکلی نداریم

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: برای خرید و صادرات پسته مشکلی نداریم و انجمن پسته هر درخواستی را که داشته پیگیری کرده ایم و به نتیجه رسیده است.

محمد جواد فدایی عصر سه شنبه در ستاد اقتصادمقاومتی استان (شهرستان زرند) در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان با بیان اینکه پسته باید در بازار داخل یا بازار خارج به فروش برسد گفت: برای بازار خارجی صادرکنندگان منابع مالی را برای خرید باید داشته باشند که این منابع و تسهیلات برای صادرکنندگان دیده شده است و توافقی با بانک مرکزی با حضور انجمن پسته صورت گرفته است.

 زمان بندی پروژه‌ها رعایت شود

فدایی با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در عقب ماندن برخی از پروژه ها در شهرستان زرند از برنامه هاست گفت: در سال 97 برای نیروگاه 480 مگاواتی زرند قرار بود که فاز اول آن تا پایان شهریور 98 به بهره‌برداری برسد و تمام نیروگاه در خرداد 99 به بهره‌برداری برسد اما اکنون یک سال از برنامه عقب هستیم و این خوب نیست و باید به زمان بندی پروژه ها توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به انتقال خط گاز ویژه صنایع به شهرستان زرند بیان کرد: مقرر شد که سوابق کار این پروژه ارائه شود و ما جلساتی را برای پیگیری این موضوع با مسئولان مربوطه داشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به برنامه های معین های اقتصادی در شهرستان زرند نیز گفت: برای راه اندازی واحد های کوچک جهت تولید قطعات فولاد زرند ایرانیان مقرر شد که اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در صورت جذب سرمایه گذار برای تولید این محصولات سرمایه گذار را جذب کند و در غیر این صورت ثبت شرکت هایی را با مشارکت فولاد زرند ایرانیان پیگیری کند.

فدایی ادامه داد: این موضوع هم برای ایجاد اشتغال و هم برای شرکت فولاد زرند ایرانیان مفید است.

استاندار با اشاره به پروژه جاده یزدانشهر به سیریز افزود: با توجه به تعهد کمک شرکت های صنعتی و معدنی آن منطقه و جلسات برگزار شده درخواست داریم که پیگیری شود و تعهدات آنها برای این جاده انجام شود.

وی همچنین درخصوص ساخت مصلی زرند افزود: شرکت فولاد زرند ایرانیان تاکنون کمک‌هایی را برای ساخت این مصلی داشته است و درخواست داریم که مجددا کمک‌های دیگری را برای این مساله داشته باشد.

فدایی با توجه به صنایع دستی شهرستان زرند و فعالیت دانش آموزان در این صنایع گفت: برای کمک به این طرح اعلام آمادگی می کنیم تا این طرح توسعه پیدا کند که می تواند آینده شغلی دانش‌آموزان را که در این زمینه فعالیت می‌کند تضمین کند.

استاندار کرمان بیان کرد: همچنین از اداره کل میراث فرهنگی درخواست داریم برای ثبت ملی کم سن‌ترین صنعتگر صنایع دستی در کشور از شهرستان زرند پیگیری کند.

*س_برچسب‌ها_س*