جمعه 28 اردیبهشت 1403

استاندار کرمان: مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی قانونمند شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار کرمان: مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی قانونمند شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها ضابطه‌مند نیست و ممکن است با تغییر مدیران غیرفعال شود گفت: لذا در صورت امکان، بنیادی که در کرمان آغاز شده، نهادینه و قانونمند شود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صمت کارهای خوبی را آغاز کرده است افزود: یکی از این موارد انجام مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و بخش خصوصی بود که آن را در استان کرمان ادامه دادیم.

وی با اشاره به اینکه علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار سابق کرمان و خراسان رضوی با مشکلات فعالان اقتصادی آشنایی دارد اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در مدتی کوتاه کارهای عملیاتی را در این وزارت خانه اجرایی کرده که نشان دهنده عزم جدی وی در رفع مشکلات کشور است.

استاندار کرمان با بیان اینکه بخشنامه و دستورالعمل ها باید کارشناسی شود و کارهای کارشناسی نشده اجرا نمی شود گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات کرونا شرمنده اصناف هستیم زیرا دولت تسهیلات کرونا برای کمک به اصناف می دهد که در کارشناسی و اجرا مشکل دارد.

وی ادامه داد: بازار به علت کرونا و رعایت فاصله گذاری فیزیکی تعطیل می شود و بازاریان مشکلاتی از جمله تامین اجاره بها و از عهده مخارج خود بر نمی‌آیند که در این راستا تسهیلاتی به این واحدها پرداخت می‌شود.

فدائی بیان داشت: هزار و 114 میلیارد تومان سهم تسهیلات کرونا استان کرمان بوده که از این میزان فقط 385 میلیارد تومان معرفی و در اجرا 195 میلیارد تومان پرداخت شده که نشان می دهد این تسهیلات کارشناسی نیست و مشکلاتی در اجرا نیز دارد.

وی افزود: مقرر شد پرداخت تسهیلات تا سقف 16 میلیون تومان را بانک‌ها باید با چک شخصی پرداخت کنند و نباید نیاز به ضامن داشته باشد در حالی که به صورت تصادفی 40 نفر را انتخاب کردیم و از آنان در مورد ضمانت بانکی پرسیدیم که 30 مورد بانک ضامن از آنان گرفته بود و اینگونه نمی توان مشکلات را حل کرد.

استاندار کرمان گفت: 208 پهنه معدنی را برای اکتشاف واگذار می کردیم که تعدادی را منابع طبیعی، میراث فرهنگی و محیط زیست رد کردند که در استان معدنی کرمان 18 مورد انجام شد.

وی تاکید کرد: مشکل 190 پهنه دیگر قابل رفع در کمیسیون‌ها نیست لذا اخذ تصمیمات غیرکارشناسی به نفع استان نیست و در این راستا باید خود را موظف به اجرای تصمیامت کارشناسی بدانیم.

*س_برچسب‌ها_س*