دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

پیش از ظهر امروز تزریق واکسن کوو ایران برکت در مرکز خراسان شمالی آغاز شد.

خبرگزاری دانا

سید احمد هاشمی گفت: یک هزار و 500 دوز واکسن برکت نیز وارد استان شده و از امروز صبح تزریق آن در استان خراسان شمالی آغاز شده است.

خبرگزاری دانا

استان خراسان شمالی، تقریبا 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کاشت گیاهان دارای دانه‌های روغنی از جمله تخمه آفتابگردان اختصاص می‌دهد.

وب‌گاه الف

افزایش سقف وام ازدواج با سود چهار درصدی گرچه برای تشویق زوج‌های جوان به این سنت حسنه مصوب شد، ولی دشواری تامین ضامن (وثیقه) باعث شد تا اکثر عروس و دامادها در خراسان شمالی دستشان از دریافت این تسهیلات کوتاه و تمام منافع آن به جیب دلالان واریز شود.

وب‌گاه عصر ایران

روزانه تعداد زیادی از جوانان برای تکمیل جهیزیه به مراکز نیکوکاری مراجعه می کنند که بیشتر آنان در تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات ناتوان هستند و کمک های خیران نیز پاسخگوی نیاز آنان نیست.

خبرگزاری دانا

مسئله فرونشست زمین در برخی استان ها از جمله تهران علاوه بر اینکه حیات محیط زیست را به مخاطره انداخته همچنین دغدغه پیامدهای آن بر زیرساخت ها را نیز جدی کرده است، حال شاید این اتفاق بتواند تمامی استان ها را به انجام مطالعات زمین شناسی و اقدامات پیشگیرانه هدایت کند.

خبرگزاری دانا

امان الله حسین پور با اشاره به اینکه در روند مشکلات نهاده های دامی، کشاورزان و دامداران بیشترین آسیب را متحمل می شوند، گفت: فروش و کشتار دام های مولد به دلیل نبود و گرانی نهاده های دامی قطعا جبران ناپذیر خواهد بود.

وب‌گاه الف

در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت اجتماعی، بانک رفاه کارگران در تجهیز دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی مشارکت کرد.

وب‌گاه عصر ایران

با اعلام نتایج قطعی نمونه آزمایشگاهی در 24 ساعت گذشته 67 بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید 19 در این استان در بیمارستان ها بستری و در همین مدت نیز سه نفر جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری دانا

محمد عقیقی هدف اصلی از اجرای طرح یاریگران زندگی را آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان در خصوص پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر خواند و گفت: باگذشتن حدود دو سال از آغاز اجرای این طرح، سال جاری در 30 درصد از مدارس خراسان شمالی این طرح در حال اجرا است.

خبرگزاری دانا

علی زاهدی نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 568 واقعه ولادت طی سه ماهه سال 1400 در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، گفت: تعداد موالید ثبت شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 4.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری دانا

محمدرضا قهرمانیان با بیان اینکه در خراسان شمالی 15 هزار صنعتگر در 61 رشته در زمینه تولید انواع صنایع دستی فعالیت دارند، گفت: مجموعه ای از تولیدات استان از جمله سفال و سرامیک، دسته بافته‌های داری، انواع زیورآلات به کشورهای لهستان، چین، ترکیه، ایتالیا، لبنان، قطر، کانادا و سوئد صادر می‌شود.

خبرگزاری دانا

طی ماه اخیر قطعی برق در سراسر کشور مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است، به گونه ای که باعث اختلال در بسیاری از اصناف و صدمه زدن به تجهیزات شهری و وسایل زندگی مردم شده است.

خبرگزاری دانا

در استان خراسان شمالی چند ماهی است که به دلیل گرانی نهاده های دامی و کمبود آن، دامداران برای خوراک دام از نان به دلیل ارزان قیمت بودن استفاده می کنند که باعث مشکلاتی برای مردم استان شده است.

وب‌گاه الف

با اعلام رنگ بندی شهرهای کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، وضعیت جدید نحوه فعالیت رشته های ورزشی در سراسر کشور تا پایان هفته جاری مشخص شد.

وب‌گاه عصر ایران

طبق بازنگری و ویرایش طرح جامع هوشمند محدودیت، فهرست تغییرات ایجاد شده در گروه‌بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌های ورزشی گروه اول شامل استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به‌جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی، دوچرخه سواری است.