چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس پلیس مواد مخدر خراسان شمالی از کشف 45 کیلوگرم ماده مخدر تریاک در عملیات مشترک با پلیس خراسان رضوی در شهرستان جوین خبر داد.

خبرگزاری دانا

زکریا محمدیاران نبود صنایع تبدیلی کشاورزی در استان خراسان شمالی را ضعف خواند و گفت: نبود سردخانه های مناسب و عدم صادرات، باعث فاسد شدن بخش زیادی از محصولات و یا فروش آن ها با قیمت پایین می شود که نتیجه آن کسب جایگاه 27 در اقتصاد کشاورزی را برای استان است.

خبرگزاری دانا

تابستان فصل کار و تلاش کشاورزان است و باغداران شهرستان اسفراین این روزها در حال برداشت حاصل دسترنج و تلاش خود هستند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - همایش دوچرخه‌سواری، به مناسبت روز دوچرخه‌سواری و با هدف نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه و کاهش آلودگی هوا، روز سه‌شنبه در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد. (عکس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز توسط جمعیت عشایر کوچ‌رو، نیمه‌کوچرو و رمه‌دار فعال در نقاط مختلف این استان تولید و روانه بازار مصرف مواد پروتئینی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در راستای رزمایش مواسات و با همکاری بنیاد علوی، هشت میلیارد و 254 میلیون ریال به صورت کارت هدیه توسط تشکل‌های دینی بین نیازمندان استان توزیع شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - روزگاری اولنگ‌زارهایی که سرسبزی آن را نمی‌شد با هیچ قلمی نقش زد، چشمه‌های جوشان و پرندگان در پرواز، رد پای پلنگ و یوز در کمرکش کوه آلاداغ، گله‌های مرال و آهوان وحشی در دشت و دیگر زیبایی‌های بکر و نفس‌گیر خراسان شمالی با دستان توانای صنعتگران بر کوزه‌های سفالی حک می‌شد و یا با تار و پود دست‌بافته‌های داری به گوشه و کنار کشور می‌رفت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - تاکنون سه هزار و 750 واحد کارگاهی کارفرمایی و خویش‌فرمایی در استان خراسان شمالی با ثبت‌نام در سامانه کارا، متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی دولت شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - نخستین آزمایشگاه مجهز ویروس‌شناسی و مولکولی خراسان شمالی روز دوشنبه در مرکز درمانی و آموزشی امام حسن (ع) بجنورد افتتاح شد.

خبرگزاری دانا

ولی الله حیاتی، طلاق و خودکشی را در راس آسیب های اجتماعی خراسان شمالی خواند و گفت: تنها ارائه طرح نمی تواند این آسیب ها را رفع کند و نیازمند مطالبه و جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه های مرتبط است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه اداره کل غله مشکلات 2 سیلوی شهرهای آشخانه و فاروج را حل کند، گفت: نباید گندم به خارج از استان حمل شود.

خبرگزاری تسنیم

در طول 50 روز گذشته 25 نفر از والدین دو و سه شهید در 16 استان کشور دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی سرانه ورزشی این استان را در حال حاضر 56 سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال جاریه به میانگین کشوری نزدیک می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: آسیب‌های اجتماعی باید در حوزه اجتماع حل شود و نباید به حوزه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی کشیده شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی شیروان گفت: گرگ‌های گرسنه با حمله به گله گوسفندان در این شهرستان خراسان شمالی تعداد هفت راس را دریده و شماری را هم زخمی کردند.